Jeg har taget nogle fliser ned i køkkenet og vil genbruge dem et andet sted i køkkenet. Der sidder stadig cement på bagsiden af fliserne, og jeg vil gerne fjerne det, inden jeg sætter dem op på det nye sted. Jeg har prøvet at opløse mørtlen med citronsyre, og til en vis grad fungerede det, men det meste sidder stadig fast. Er der nogen, der har godt tips til at fjerne det?
Og nej, det er ikke en mulighed at købe nye, for jeg har ikke kunnet finde den samme farve og størrelse som de gamle.
Og nej, det er ikke en mulighed at købe nye, for jeg har ikke kunnet finde den samme farve og størrelse som de gamle.
Jeg tror desværre det eneste er at skrabe, banke med noget skarpt.
Besserwissern påpeger også, at det vist nok er et cementbaseret produkt på bagsiden af dine fliser, men i dagligt tale plejer det at kaldes fix!
Besserwissern påpeger også, at det vist nok er et cementbaseret produkt på bagsiden af dine fliser, men i dagligt tale plejer det at kaldes fix!
Tid til en opdatering.
Sådan gjorde jeg:
1. Lad pladerne ligge 24 timer i fortyndet saltsyre.
2. Skrab og stålbørst alt, der er løst og opblødt.
3. Gentag trin 1 og 2 en gang til.
4. Skyl grundigt.
5. Færdig.
OBS, brug gummihandsker og sikkerhedsbriller.
Sådan gjorde jeg:
1. Lad pladerne ligge 24 timer i fortyndet saltsyre.
2. Skrab og stålbørst alt, der er løst og opblødt.
3. Gentag trin 1 og 2 en gang til.
4. Skyl grundigt.
5. Færdig.
OBS, brug gummihandsker og sikkerhedsbriller.
Hvor fortyndet saltsyre brugte du (indser at dette er fire år senere)? Ingen skader på forsiden af flisen?S svenstad sagde:
Klik her for at svare