Søger efter tips til, hvordan man kan afslutte enden på en 6mm stålkabel (af denne type), så den ikke spredes så meget.
Skal trække den gennem flere smalle huller, så løsningen må ikke opbygge for meget i diameter. Tape har jeg allerede prøvet, men den rives i stykker efter det første hul. Overvejer, om det ville være muligt at lodde, men formoder, at det ville kræve et loddejern med ordentlig kraft. Har også set stålkabler, der er formet spidse i enden, ved at et værktøj formentlig er roteret med boremaskine. Er der nogen, der ved, hvad dette værktøj kan tænkes at hedde? Eller har nogen forslag til, hvordan man ellers kan gøre?
Skal trække den gennem flere smalle huller, så løsningen må ikke opbygge for meget i diameter. Tape har jeg allerede prøvet, men den rives i stykker efter det første hul. Overvejer, om det ville være muligt at lodde, men formoder, at det ville kræve et loddejern med ordentlig kraft. Har også set stålkabler, der er formet spidse i enden, ved at et værktøj formentlig er roteret med boremaskine. Er der nogen, der ved, hvad dette værktøj kan tænkes at hedde? Eller har nogen forslag til, hvordan man ellers kan gøre?
Det bedste du er ude efter er en form for endehylster. 6mm i diameter er dog ret meget, man skal normalt have værktøj til at presse disse hylstre med også. Da holdbarheden ikke synes at betyde så meget i det lange løb, kan man måske bruge en polygrip i stedet for at deformere den. Kig hos et autoværksted, cykelhandler eller elektriker, om de har noget brugbart hjemme.
Medlem
· Norrbotten
· 585 indlæg
Lod med gas i stedet for loddekolbe, lodder du før du skærer/klipper, kan jeg tro, at det holder sammen (har ikke testet)
Medlem
· Västerbottens län
· 18 058 indlæg
Jeg har lært, at man varmer og vrider wire, til den smelter sammen.
Protte
Protte
For mindre rod burde man kunne krympeslange på epoxyen... Hvis ikke varmen påvirker epoxyen negativt selvfølgelig.thomasx sagde:
Edit: med så mange forslag må det vel selv være f*n om ikke ts skulle lykkes
Findes krympeflex med smeltelim på indersiden!
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...-och-spannband/Krympslang-med-lim-2000035542/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...-och-spannband/Krympslang-med-lim-2000035542/