Har lige fået nye vinduer monteret, som har bredere foder end de ældre. Det gør, at jeg mistænker, at reglen som vindueskarmens konsol tidligere var fæstnet i, nu er bag ved foderet. Mærkerne, der ses på billedet, er altså ikke der, konsollen er skruet ind, men hvor selve støtte-delen lå mod (den type konsol).

Hvordan ville I have gjort det? Fæstnet konsollen gennem foderet eller findes der en anden oplagt løsning?

• Vindu med bredt foder, væg med to mærker efter tidligere monteret vindueskonsol, og en radiator under vinduet.
Er det en trævæg så burde der findes flere reglar, evt. lodrette

• Synes
CecEle
  • Laddar…
H håbbe1961 sagde:
Er det en trævæg så burde de findes flere reglar, evt lodrette
Der ser ud til at være gips, og jeg har højst amatøragtigt banket for at se, om jeg kan finde reglar, men kan kun tydeligt identificere dem, der går lodret på siden af vinduet. Derimod skal konsollerne sidde tættere på hinanden ca. 40-50 cm. Skal holde en ret tung stenskive.

Skru en flot panelbræt over de bjælker, du finder. Derefter fastgør konsollerne på valgfri afstand.

• Synes
CecEle
  • Laddar…
Du har en liggende regel som vindueskarmen hviler på du får skrue i den eller i vindueskarmen evt. Må du løsne beklædningen så du kommer rigtigt og ikke havner i sprækken mellem karm og regel at bare skrue i beklædningen uden noget bagved holder ikke

• Synes
CecEle
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold sagde:
Du har en liggende regel som vindueskarmen hviler på, du kan skrue i den eller i vindueskarmen evt. Må du løsne foderet, så du kommer rigtigt og ikke rammer sprækken mellem karm og regel, at bare skrue i foderet uden noget bagved holder ikke
Ja præcis. Hvor foderet sidder nu, var der, hvor konsollen var placeret i væggen før, så temmelig sikker på, at den liggende regel er lige derunder.

H håbbe1961 sagde:
Skruva en snygg panelbräda över de reglar du hittar. Sen fäst konsolerna på valfritt avstånd
Det lyder som en smart løsning, hvis den virker! Du mener, at jeg så skulle fastgøre brættet til de lodrette reglar ved siden af vinduet og derefter skulle brættet kunne holde til at sætte konsollerne op i? Så antager jeg, at skruen først går igennem brættet men så også ind i gipsen. Ellers kræves et ret tykt bræt. Eller skal brættet svare til konsolskruens længde?
Undskyld for måske indlysende spørgsmål for mange - men ikke for mig! Jeg lærer dog :)

En hylde monteret på væggen over en radiator, dekoreret med en plante i en hvid potte og tændte stearinlys i baggrunden. Sådan ser det ud hos mig jeg tror, at du havde et hul ind i den gamle karm hold konsollen tæt på og bor i foderet og ind i karmen går det ikke må du sænke konsollen, så du kommer i reglen du kan evt. Palle under med træklodser på konsollerne for at komme i den rigtige højde med hylden. Forslaget med et bræt går ikke med dine konsoller da må du skifte til en model med flere skruer på væggen

CecEle CecEle sagde:
Føles som en smidig løsning hvis den virker! Du mener, at jeg så skal fastgøre brættet til de lodrette regler på siden af vinduet, og så burde brættet holde til at sætte konsollerne op i? Så antager jeg, at skruen først går igennem brættet, men så også ind i gipsen. Ellers behøves et ret tykt bræt. Eller skal brættet svare til konsolskruens længde?
Undskyld for måske selvindlysende spørgsmål for mange - men ikke for mig! Lærer mig dog :)
Findes masser af andre konsoller som skrues fast med flere mindre end en stor

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.