4,390 læst ·
8 svar
4k læst
8 svar
Find regel for montering af vindueskarm på nye vinduer med bredere karme
Har lige fået nye vinduer monteret, som har bredere foder end de ældre. Det gør, at jeg mistænker, at reglen som vindueskarmens konsol tidligere var fæstnet i, nu er bag ved foderet. Mærkerne, der ses på billedet, er altså ikke der, konsollen er skruet ind, men hvor selve støtte-delen lå mod (den type konsol).
Hvordan ville I have gjort det? Fæstnet konsollen gennem foderet eller findes der en anden oplagt løsning?
Hvordan ville I have gjort det? Fæstnet konsollen gennem foderet eller findes der en anden oplagt løsning?
Der ser ud til at være gips, og jeg har højst amatøragtigt banket for at se, om jeg kan finde reglar, men kan kun tydeligt identificere dem, der går lodret på siden af vinduet. Derimod skal konsollerne sidde tættere på hinanden ca. 40-50 cm. Skal holde en ret tung stenskive.H håbbe1961 sagde:
Du har en liggende regel som vindueskarmen hviler på du får skrue i den eller i vindueskarmen evt. Må du løsne beklædningen så du kommer rigtigt og ikke havner i sprækken mellem karm og regel at bare skrue i beklædningen uden noget bagved holder ikke
Ja præcis. Hvor foderet sidder nu, var der, hvor konsollen var placeret i væggen før, så temmelig sikker på, at den liggende regel er lige derunder.Bo arnold sagde:
Det lyder som en smart løsning, hvis den virker! Du mener, at jeg så skulle fastgøre brættet til de lodrette reglar ved siden af vinduet og derefter skulle brættet kunne holde til at sætte konsollerne op i? Så antager jeg, at skruen først går igennem brættet men så også ind i gipsen. Ellers kræves et ret tykt bræt. Eller skal brættet svare til konsolskruens længde?H håbbe1961 sagde:
Undskyld for måske indlysende spørgsmål for mange - men ikke for mig! Jeg lærer dog

Findes masser af andre konsoller som skrues fast med flere mindre end en storCecEle sagde:
Føles som en smidig løsning hvis den virker! Du mener, at jeg så skal fastgøre brættet til de lodrette regler på siden af vinduet, og så burde brættet holde til at sætte konsollerne op i? Så antager jeg, at skruen først går igennem brættet, men så også ind i gipsen. Ellers behøves et ret tykt bræt. Eller skal brættet svare til konsolskruens længde?
Undskyld for måske selvindlysende spørgsmål for mange - men ikke for mig! Lærer mig dog![]()
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur hittar jag borrhål för bergvärmepump
Värmepumpar -
Vad ska jag sätta för att skydda väggens regelverk?
Fönster & Dörrar -
Vad ska jag sätta här för att skydda väggens regelverk?
Fönster & Dörrar -
Hur hitta ersättning för gammalt plastbeslag?
Fönster & Dörrar -
Hur hitta totalentreprenör för Finja attefallshus
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus