Hej!
Jeg og min kæreste er i gang med at rive et sommerhus ned for at bygge en ny permanent bolig.
Vi har lige revet skorstenen ned og overvejer, hvad vi skal gøre med murstenene. Der er blevet en del, mange uskadte, men mange med mindre skader og nogle pulveriserede.
Tankerne har gået på at sælge dem? Bruge dem som fyld i grundlaget på det nye hus? Eller smide dem på genbrugspladsen?
Så hvad tror I, kan det generere nogle penge - hvis ikke, egner det sig som fyld?
Tak på forhånd og hav en god dag!
Jeg og min kæreste er i gang med at rive et sommerhus ned for at bygge en ny permanent bolig.
Vi har lige revet skorstenen ned og overvejer, hvad vi skal gøre med murstenene. Der er blevet en del, mange uskadte, men mange med mindre skader og nogle pulveriserede.
Tankerne har gået på at sælge dem? Bruge dem som fyld i grundlaget på det nye hus? Eller smide dem på genbrugspladsen?
Så hvad tror I, kan det generere nogle penge - hvis ikke, egner det sig som fyld?
Jeg ville ikke have lyst til at købe revne mursten. Overvej i stedet, hvad I selv kunne gøre med dem. Bygge noget, f.eks. en brændeovn?J jonasfin sagde:Hej!
Jeg og pigen er i gang med at rive et fritidshus ned for at bygge en ny helårsbolig.
Vi har netop revet skorstenen ned og overvejer, hvad vi skal gøre med murstenene. Der er blevet en del, mange intakte men mange med mindre skrammer og nogle pulveriserede.
Tankerne har gået på at sælge? Bruge som fyld i grunden til det nye hus? Eller køre det på lossepladsen?
Så hvad tror I, kan det generere nogle penge - hvis ikke, er det brugbart som fyld?
Kan du fortælle lidt mere om, hvorfor du ikke ville købe nedrevet mursten?D datja sagde:
Du anbefaler jo alligevel, at ts skal bygge noget med disse nedrevne mursten..
Smid det ikke væk, der er et andenhåndsmarked, mange vil have det gamle look f.eks. Til en fond væg indendørs😊J jonasfin sagde:Hej!
Jeg og pigen er i gang med at rive et fritidshus ned for at bygge nyt permanentbolig.
Vi har lige revet skorstenen ned og overvejer, hvad vi skal gøre med murstenene. Der er blevet en del, mange uskadte, men mange med mindre slag og nogle pulveriserede.
Tankerne har gået på sælge? Bruge som fyld i grunden til det nye hus? Eller køre det på lossepladsen?
Så hvad tror I, kan det give nogle penge - hvis ikke, dur det som fyld?
Ja det er svært at forstå, hvorfor det er vigtigt at vide præcis, hvor nedrivningstegl kommer fra.D datja sagde:
Desuden havde datja heller ikke angivet nogen som helst årsag til aldrig at ville befatte sig med nedrivningstegl, og jeg har ingen som helst anelse om, hvordan tanker hos datja gik.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6,008 indlæg
Nej, jeg sagde, at jeg ikke ville købe brugt tegl. Læs, hvad jeg skriver. Har selv brugt gammelt tegl nogle gange.lunnabo sagde:
På dupperne?
Hej!S sinuslinus sagde:
Hvordan finder vi bedst ud af det? Er der forskelligt tegl på ydre og indre dele? Det er et fritidshus, som har stået koldt om vinteren.
Mente jeg så et stempel "ÅBY" på en af teglstenene, hvis det hjælper