Hej, har købt et Älvsbyhus hvor altanen er lavet forkert og dele af facaden er blevet vandskadet. Tænkte på at udskifte de nederste dele men kan ikke finde ud af hvor man kan købe lignende facadepanel. Har været rundt i en masse forskellige byggemarkeder men ingen har dem og "almindelig" facadepanel er for tyk, dvs. 22 cm. Er der nogen der har gjort noget lignende eller udskiftet facade på Älvsbyhus?
Jeg må også skifte lidt panel. Har ledt som ind i helvede uden succes men læste lige, at den er specielt fremstillet til Älvsbyhus, ikke så smart kan det synes. Overvejer at købe almindelig 22mm panel og fræse kanterne så det passer.
Det jeg mest tænkte på, er om det er nødvendigt at skifte panel, og hvis det er sømmet et stykke oppe, så kan man skære panelet og sætte en plade nederst indstukket bag eksisterende panel, det bliver så mindre arbejde og billigere.
Er der noget på billederne, du viser her, som du tænker på at skifte? Jeg synes ikke rigtig, jeg kan se noget, jeg ville skifte i hvert fald. Jeg er i gang med at male vores hus op fra 1997, og jeg fuger med Sika på få steder, hvor der er længere/større sprækker mellem panelbrædder, men det har klaret sig meget godt, synes jeg. De har derimod gjort så forbandet dumt, at de har skruet bærejern i soklen 5-10 mm fra endetræet. På nogle steder er det nu umuligt at komme til med grund/farve under. Jeg er ret omhyggelig med at rense de steder for skidt, så fugtige blade ikke bliver liggende der. Blæste med trykluft, da jeg skulle male også.J jdaniels sagde:
Tak til alle for svar!
Ringede til Älvsbyhus, som henviste til, at deres facadepanel kun kan hentes hos dem, dvs. oppe i Älvsbyn. Gjorde som nogle af jer foreslog og skar det beskadigede væk, købte 22mm panel, som blev høvlet ned til den rigtige tykkelse og sømmet op
på med lidt spartel/fugemasse inden slibning og maling!
Fungerede rigtig godt!
Nu var det jo kun en lille del nederst, som vi var nødt til at skifte
Ringede til Älvsbyhus, som henviste til, at deres facadepanel kun kan hentes hos dem, dvs. oppe i Älvsbyn. Gjorde som nogle af jer foreslog og skar det beskadigede væk, købte 22mm panel, som blev høvlet ned til den rigtige tykkelse og sømmet op
Fungerede rigtig godt!
Nu var det jo kun en lille del nederst, som vi var nødt til at skifte
Klik her for at svare




