Skal bygge en stjernehimmel over et ret stort tag, er på jagt efter fiberoptik for at bygge en egen.
Læs nogen steder at man skal kunne købe fiberoptik per rulle???
Tager taknemmeligt imod tips om hvorhen alt tips råd fra dem som har erfaringer omkring stjernehimler / fiberoptik...
=)
Læs nogen steder at man skal kunne købe fiberoptik per rulle???
Tager taknemmeligt imod tips om hvorhen alt tips råd fra dem som har erfaringer omkring stjernehimler / fiberoptik...
=)
Jeg satte en stjernehimmel i min stue! Jeg gør aldrig det igen. Ganske vist er der fuld loftshøjde der, hvilket besværliggjorde arbejdet betydeligt. Kan man montere den ovenfra, er det at anbefale. Jeg måtte bore hundredvis af 1mm huller i mine loftsplader efterhånden som jeg satte dem op.
Men hvilken soft belysning man fik!!!
Men hvilken soft belysning man fik!!!
Har 1 pkt fra Claes Ohlsson fra tidligere, helt prisværd, men har desværre lidt korte kabler, så jeg når ikke op på skråtaget fra projektoren... er dog på vej til at tilslutte disse til en LED-lampe i stedet... Prøvede at tilslutte lampen til mobiltelefonen, og den kunne klare at lyse op optikken =) Sjovt at mikse med =)
Når jeg alligevel har jer på tråden..... tips / råd / ideer til montagen af stjernehimlen...
Har I bygget egne "projektorer"?
Hvordan lagde I kablerne i væggen, hvis de var "uskyddet"?
Var I enderne af fibrene for at få en større "stjerne"?
Alle råd er velkomne og vil garanteret være til hjælp den dag, jeg står der med alle kabler o dfjkfldskfl =)
Har I bygget egne "projektorer"?
Hvordan lagde I kablerne i væggen, hvis de var "uskyddet"?
Var I enderne af fibrene for at få en større "stjerne"?
Alle råd er velkomne og vil garanteret være til hjælp den dag, jeg står der med alle kabler o dfjkfldskfl =)
Medlem
· Västra götaland
· 335 indlæg
Købte 2 sæt på Claes Ohlsson. De er de samme, som sælges i lampeforretninger, hvor de dog er 700 kr / stk dyrere.
Jeg monterede mine i forbindelse med, at vi satte loftpanelet op, så jeg monterede i en bræt ad gangen. Havde tegnet en skitse inden af, hvor mange der skulle være i hver bræt.
Ideen med at sætte en LED-lampe i stedet for er jo smart. Findes jo halogen LED, som passer direkte i boksen.
Jeg monterede mine i forbindelse med, at vi satte loftpanelet op, så jeg monterede i en bræt ad gangen. Havde tegnet en skitse inden af, hvor mange der skulle være i hver bræt.
Ideen med at sætte en LED-lampe i stedet for er jo smart. Findes jo halogen LED, som passer direkte i boksen.
Er begyndt at trække slyngerne nu, det tager en evighed... Har vel trukket omkring 400 meter slange nu ha ha men koblede dem til en projektor og det blev rigtig godt...
Valgte sporpanel for enkelhedens skyld, når man monterede spots samt stjernehimmel. Så er det også rigtig flot =)
Gjorde også sådan, at jeg tegnede loftet op i skala, tog min partner, og så satte vi os og markerede vores stjernetegn samt øvrige lys punkter. Derefter lavede jeg markeringer på loftet og satte tape bit der, som jeg fjernede efterhånden som jeg trak frem slyngerne... Et evighedsprojekt ha ha =)
Trak frem slyngerne i 20mm flexslange langs nederste del af loftet, som jeg kappede i 1 meter længder, dette for at holde optikken samlet og beskyttet, meter længde for at kunne bøje opad ved den rigtige længde... fungerede godt, men vp rør havde måske været bedre...
Valgte sporpanel for enkelhedens skyld, når man monterede spots samt stjernehimmel. Så er det også rigtig flot =)
Gjorde også sådan, at jeg tegnede loftet op i skala, tog min partner, og så satte vi os og markerede vores stjernetegn samt øvrige lys punkter. Derefter lavede jeg markeringer på loftet og satte tape bit der, som jeg fjernede efterhånden som jeg trak frem slyngerne... Et evighedsprojekt ha ha =)
Trak frem slyngerne i 20mm flexslange langs nederste del af loftet, som jeg kappede i 1 meter længder, dette for at holde optikken samlet og beskyttet, meter længde for at kunne bøje opad ved den rigtige længde... fungerede godt, men vp rør havde måske været bedre...
fy for satan... har trukket 1,5 km fiberoptik nu.... lidt af muskelinflammation efter at have tilbragt så godt som hver aften med at føre rør... =P
Nogle gode tips til hvordan man kan eksperimentere med optikken?
Har hørt, at man kan bruge et strygejern for at få en større lyspunkt...
Har I flere? Hvordan skjuler man det på en pæn måde, så loftet ikke ser dumt ud af alle borehuller / punkter?
Nogle gode tips til hvordan man kan eksperimentere med optikken?
Har hørt, at man kan bruge et strygejern for at få en større lyspunkt...
Har I flere? Hvordan skjuler man det på en pæn måde, så loftet ikke ser dumt ud af alle borehuller / punkter?