Vi er ved at montere overskabe på badeværelset. Har boret huller og det ser ud til at være en gipsplade med fliser på. (Har ikke fundet reglerne)
Vi har købt 3 stammer fra Ikea, 60 cm, 20 cm og 40 cm, samt en monteringsskinne som vi har fået op på væggen til at hænge skabene i.
Skinnen er fastgjort med 6 ekspansionsskruer i væggen. Det jeg spekulerer på er, hvor meget dette kan holde til? Der vil altså være 3 overskabe med badeværelsesting i.
Hvor meget kan en gipsvæg med fliser på klare, når man hænger en monteringsskinne med 3 stammer?

Åsa Lund
Den type af ekspander, du har, tror jeg er en såkaldt Mollyplugg. Du kan nok google frem, hvilken belastning de tåler, jeg ved det ikke. Held og lykke!

Åsa Lund Åsa Lund sagde:
Den type expander, du har, tror jeg er en såkaldt Mollypløk. Du kan nok google frem, hvilken belastning de tåler, jeg ved det ikke. Held og lykke!
Ja men det har vi nok styr på :) tænker mere på selve gipspladen med kakler på, hvor meget den tåler. Har jo hørt historier om gipsplader, der har givet efter, når man har hængt for tungt på...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.