offlarjon
Jeg overvejer at fastgøre et par vægkroge til cykelophængning i vores redskabsrum. Overvejer dog, hvilken slags skrue der bør anvendes, når væggen er af OSB? Det føles ikke som om almindelig træskrue holder for den vægt, som en cykel udgør.

Det tror jeg det gør.

Gerne en skrue, der er gevind hele vejen.

• Synes
leif_eriksson og 1 anden
  • Laddar…
en almindelig 5-6mm træskrue med lidt grovere gevind bør virke, skulle det ikke virke kan du sætte en 5-6mm mollyplugg i stedet

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
offlarjon
nimhed nimhed sagde:
Det tror jag det gør.

Gerne en skrue, der er gevind hele vejen.
Nu er jeg lidt let forvirret desværre, det er ikke OSB på netop den væg, men en plyfaskive... Antager, at det ikke direkte forringer situationen? :)

offlarjon offlarjon sagde:
Känns inte som om almindelige træskruer holder for den vægt, som en cykel udg
Hvad er det for en cykel egentlig?

Nu er jeg lidt let forvirret desværre, det er ikke OSB på netop den væg, men en krydsfinerplade... Antar at det ikke direkte forringer situationen? :)
nej

Dette spørgsmål dukker op af og til. OSB+gips er latterligt stærkt og en almindelig træskrue holder til godt over 260 kg lige ned. Har du ikke gips på overfladen bliver det noget svagere, men du kan stadig hænge hele familiens cykler op med en enkelt skrue uden problemer.

Diagram der viser vægtkapacitet for STABIL, OSB og plywood plader med træskruer.

• Synes
Capt'nCrunch og 6 andre
  • Laddar…
offlarjon
Nyfniken Nyfniken sagde:
Hvad er det for en cykel egentlig?
2 stk. MTBs. Gætter på at de vejer omkring 14-15 kg/stk så det er måske mig der bekymrer mig unødigt.

2 st MTBs. Gissar att de vejer rundt 14-15 kg/st så det kanske er jeg som oroar mig i onödan.
Ja, helt klart bekymret i unødan :)

• Synes
Mikael_L og 1 anden
  • Laddar…
Men du skal vel have en eller anden slags krog, for bare en skrue fungerer vel dårligt.
Men for at krogen ikke skal blive som et urpendul så behøves to skruer.
Men for at cyklerne ikke skal pendle så behøves vel to kroge, vupti er vi oppe i 4 skruer.

Protte

• Synes
Dowser4711 og 2 andre
  • Laddar…
2 st MTBs. Gissar att de väger runt 14-15 kg/st så det kanske är jag som oroar mig i onödan.
Men du skal vel ikke hænge cyklerne op på et par skruer bare?
Det burde være nogen slags krog som du skruer op, og som gerne kan fastgøres med 2 - 3 skruer, eller?
Måske noget sådan her (fra JULA):
313385.jpg

• Synes
Dowser4711 og 1 anden
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 sagde:
Bedre med et beslag tilpasset til cykel, for eksempel dette pedalfæste.
[link]
[billede]
Ja, se der, der findes gode ting til alt! Og den er opsat med tre skruer (y)

• Synes
Peter2400
  • Laddar…
lopec
Pedalfæster er så pokkers praktisk!

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.