Hej!
Jeg har købt 2x af disse:
https://www.bauhaus.se/torkstallning-vagg-combi-100
Hængte dem op med medfølgende plug og skrue, men en af de fire skruer har allerede givet efter.
Havde tænkt at bruge molly, men bagved perlesponten er der en luftspalte og derefter gips, så det bygger mere end 26mm, hvilket er, hvad de molly, jeg har, er beregnet til.
Hvilken type plug skal man vælge? Findes der andre alternativer til fastgørelse?
Stort tak på forhånd!
Jeg har købt 2x af disse:
https://www.bauhaus.se/torkstallning-vagg-combi-100
Hængte dem op med medfølgende plug og skrue, men en af de fire skruer har allerede givet efter.
Havde tænkt at bruge molly, men bagved perlesponten er der en luftspalte og derefter gips, så det bygger mere end 26mm, hvilket er, hvad de molly, jeg har, er beregnet til.
Hvilken type plug skal man vælge? Findes der andre alternativer til fastgørelse?
Stort tak på forhånd!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Har du perlespor af træ skal du ikke bruge plugs, kun træskruer.
Så kan man undre sig over, hvor stabilt perlesporen sidder? Ses ikke på billederne.
Protte
Så kan man undre sig over, hvor stabilt perlesporen sidder? Ses ikke på billederne.
Protte
Sådan ser væggen ud, men det siger jo intet om, hvordan det ser ud bagved. Da jeg borede hul, kom jeg først igennem pärlsponten (af træ), så var der et hulrum og derefter gips. Antager at pärlsponten er opsat på tværgående regel eller sådan? Den burde i så fald sidde stabilt? Nogle specielle træskruer at anbefale?prototypen sagde:
Tak!
vælg træskrue ca. 5 mm tyk og en længde, så den er mindst 5 mm længere end perlesponten og det, du skal fastgøre sammen. Gør det ikke, hvis det er yderligere længere.
Hvis hovedet på skruen er synligt, vælger du en, som du synes passer udseendemæssigt. Det afhænger helt af, hvordan det, du skal fastgøre, ser ud, synes jeg. Er det fordybede huller, tager du en træskrue med fordybning. Ellers fladt hoved eller montageskrue.
Hvis hovedet på skruen er synligt, vælger du en, som du synes passer udseendemæssigt. Det afhænger helt af, hvordan det, du skal fastgøre, ser ud, synes jeg. Er det fordybede huller, tager du en træskrue med fordybning. Ellers fladt hoved eller montageskrue.
Jeg har allerede lavet 8mm huller til plugs, der sad/sidder der nu. Er det en god idé at købe 10mm og skrue i 8mm-hullerne?T Tosse sagde:vælg træskrue ca. 5 mm tyk og en længde, så den er mindst 5 mm længere end perlespunden og det, du skal fastgøre sammen. Gør ikke, hvis det er yderligere længere.
Hvis hovedet på skruen er synligt, vælger du en, som du synes passer udseendemæssigt. Det afhænger helt af, hvordan det, du skal fastgøre, ser ud, synes jeg. Er der forsænkede huller, tager du en træskrue med forsænket hoved. Ellers fladt hoved eller montageskrue.
Magnus E K
Husejer
· Östergötland
· 4 612 indlæg
Magnus E K
Husejer
- Östergötland
- 4,612 indlæg
Kan det være sådan, at mellemrummet mellem panelet og gipsen er blevet brugt til at trække elektricitet i? Forsøg at finde ud af, hvordan elektriciteten er trukket, så du ikke kommer til at bore lige ind i et el-rør.
Klik her for at svare