Jeg har et indbygget 60 cm klædeskab (fra 70'erne), som jeg gerne vil bygge om til opbevaring af LP-plader. Jeg havde tænkt mig at erstatte trådkurve og plasthylder med hylder af 18mm MDF og vil gerne have tips til, hvordan man bedst kan fastgøre dem, da pladerne vejer en del. Det føles ikke som om, dupper eller riller er nok.
Jeg har overvejet, om det er nok at skrue vinkellister og fastgøre hylderne på dem. Da klædeskabet er indbygget i en niche, kan jeg skrue gennem rammen et stykke ind i væggen.
Jeg har overvejet, om det er nok at skrue vinkellister og fastgøre hylderne på dem. Da klædeskabet er indbygget i en niche, kan jeg skrue gennem rammen et stykke ind i væggen.
Ja, selvfølgelig kan du bruge vinkeljern, hvis det føles mere sikkert. Brug de små smidige, der er beregnet til hylder, og skru dem i de eksisterende huller, så du får hylderne i niveau.
Hvis du vil føle dig endnu mere sikker, kan du også skrue vinklerne i hylderne, og så holder de til at øve stepdans på.
Hvis du vil føle dig endnu mere sikker, kan du også skrue vinklerne i hylderne, og så holder de til at øve stepdans på.
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 989 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,989 indlæg
Ulempen er vel, at den type gamle garderober ofte kun har sider lavet af tynd masonit med papir imellem, så der er ikke meget at skrue i, så det bliver holdbart...
Yderst mod forkanten og inderst mod bagkanten plejer der at ligge et stykke massivt træ, men ellers er det kun tynd masonit og luft imellem.
Yderst mod forkanten og inderst mod bagkanten plejer der at ligge et stykke massivt træ, men ellers er det kun tynd masonit og luft imellem.
Nu læste du vel alligevel ikke helt hvad TS skrev hele vejen frem...Paul-Staffanstorp sagde:
Han havde jo garderoben i en niche, så han kunne trække skruerne direkte gennem rammen ind i de omgivende vægge.
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 989 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,989 indlæg
En niche betyder ikke, at der med sikkerhed er vægge ved siden af garderoben...Raceman sagde:
Det betyder heller ikke, at disse, hvis de nu findes, er af beton eller massiv træ, de kan lige så godt, hvis de som sagt overhovedet findes, være lavet af gips, og hvor meget holder dette til...
De garderober, jeg har revet ud af nicher, har aldrig haft vægge på siderne i hvert fald... :blushing:
Så... Jeg læste faktisk hele vejen...
Er det en garderobe af spånplade, er det nok at skrue i dette, og ligeledes hvis der tilfældigvis er vægge ved siden af garderoben, der er lavet af massiv materiale, hvilket bliver stabilt...
MEN... Er det sådan??
Senest redigeret:
Klik her for at svare