Hej!
Jeg skal sætte tynde krydsfinerplader med det yderste lag i valnød rundt om køkkenøen og på en væg i køkkenet. Væggen er gips, køkkenøen har endnu intet andet end blot selve skabene samlet, men jeg overvejer måske at sætte en 8mm MDF på bagsiden for at forstærke op, inden den tynde krydsfiner monteres.
Spørgsmålet er bare, hvad bør den fæstnes med? Var lidt inde på PL-400 men læste om nogen på forummet, der havde brugt fliseklæber til noget lignende.
Skruer er udelukket af æstetiske grunde, men små dykkere kunne være en mulighed... spørgsmålet er, om de ikke bare ville skyde direkte igennem materialet.

Taknemmelig for tips!

Tomture61
Pl400 lim (y)

Kan du ordne en spændeløsning med tryk over større delen af overfladen, ville jeg have brugt almindelig trælim til mdf'en. Hvis du ikke kan det selv, ville jeg have skåret mdf'en til og lavet en monteringsløsning med skruer indefra skabet, for eksempel med islags-/iskrusmøtrikker i mdf'en og derefter ladet en snedkeri køre den i finerpressen for dig.

På væggen ville jeg have limet med noget konstruktionslim, men gennemlæst de forskellige brugsanvisninger først. Jeg oplever, at mange er for tyktflydende til bare at dryppe på og presses ud ved at man lægger overfladerne sammen. Jeg kan rigtig godt lide Pattex No More Nails, som jeg oplever ikke lider af dette, men ved ikke hvordan det er med en finérplade.

S
Jeg ville tage et ms polymer-lim på tube og stryge det ud med en limspreder/ limspartel før opsætning på væggen. Så bygger det ikke så tykt og mindre risiko for, at krydsfineren bukker sig af vandbaseret lim.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.