Hej!
Jeg har købt et vægbeslag til mit 32 tommers tv. Vægbeslaget kan ikke vinkles eller bevæges. Væggen, jeg har tænkt mig at fastgøre tv'et på, er lavet af gips, og jeg har ikke lykkedes med at finde ud af, hvor reglerne sidder. Tv'et vejer 8,5 kg, og skruehullerne har målene 200mm x 200mm. Jeg har kigget lidt rundt på internettet på forskellige metoder som at sætte en playwoodplade eller lignende mellem væg og tv for at få yderligere stabilitet.
Undrer over, hvad der anbefales.
Jeg har købt et vægbeslag til mit 32 tommers tv. Vægbeslaget kan ikke vinkles eller bevæges. Væggen, jeg har tænkt mig at fastgøre tv'et på, er lavet af gips, og jeg har ikke lykkedes med at finde ud af, hvor reglerne sidder. Tv'et vejer 8,5 kg, og skruehullerne har målene 200mm x 200mm. Jeg har kigget lidt rundt på internettet på forskellige metoder som at sætte en playwoodplade eller lignende mellem væg og tv for at få yderligere stabilitet.
Undrer over, hvad der anbefales.
Renovatør
· Näverkajakens födelseort
· 797 indlæg
Kør med molly
Hvis jeg ikke husker forkert, skal en m5 molly kunne klare en belastning på 50 kg
Hvis jeg ikke husker forkert, skal en m5 molly kunne klare en belastning på 50 kg
Vil du finde reglarne kan du købe lidt stærkere magneter og føre over væggen så fastnar de på gipsskivens skruer/søm
http://m.clasohlson.com/se/Neodymmagnet/31-1467
http://m.clasohlson.com/se/Neodymmagnet/31-1467
Direkte på gipspladen med molly, ville jeg have gjort. De forskellige monteringsbeslag Pear4Life linker til fungerer også, men Molly giver mig en følelse af tryghed i sådanne situationer. Med 4 stk. M5-molly kan selv mellemstore børn klatre på TV'et uden risiko.
Egentlig skal Molly monteres med Mollytang (findes i forskellige udførelser og udformninger) for at garantere et godt resultat og holde til sin fulde specificerede belastning. Der plejer at være prisvenlige sortimentskasser med både tang og nogle dimensioner af molly mange steder.
Brug den rette længde på mollypluggen til din væg, der findes molly til både enkeltgips og dobbeltgipsvæg. Og også trippelgipsvæg, men de mollyplugge er sjældne og lidt sværere at finde.
Egentlig skal Molly monteres med Mollytang (findes i forskellige udførelser og udformninger) for at garantere et godt resultat og holde til sin fulde specificerede belastning. Der plejer at være prisvenlige sortimentskasser med både tang og nogle dimensioner af molly mange steder.
Brug den rette længde på mollypluggen til din væg, der findes molly til både enkeltgips og dobbeltgipsvæg. Og også trippelgipsvæg, men de mollyplugge er sjældne og lidt sværere at finde.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fastgøre loftpaneler med skrue, dykkert eller klammer?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Vilken servisventil för att kunna dränera vattenslang under mark PEM32
Vatten & Avlopp -
Fästanordning runt takstol
Hustillverkare -
Hur funkar fasta knäskydd på snickarbyxorna?
Verktyg & Maskiner -
32 tommer fladskærms-tv på gipsvæg
Byggematerialer & Byggeteknologi