Hej, havde tænkt mig at installere to stringhylder derhjemme, men er stødt på problemer. Det er en ydervæg, det drejer sig om, som - så vidt jeg ved - er bygget i tegl. Indvendigt er teglet dog dækket af et flere cm tykt lag puds, og det virker som om, at der kan være andre materialer end tegl også inden for denne puds. Huset er en ombygget sygeplejehjem fra 50'erne. Nu til problemet: væggen er også inden for pussen på nogle steder temmelig porøs, hvilket gør det svært at få fat med rawlplug og skrue. Måske er det blødere i fugerne mellem murstenene, måske er det ikke tegl overalt, uklart... men det jeg eftersøger, er tips til, hvordan man kan få fat i denne type tricky væg!
Hej,
Hvis det er så porøst, må man gå dybere.
Bor så du kommer ind i teglet.
At det ikke skulle være tegl hele vejen indenfor pudsen ved jeg_fanme ikke.
Samlingen mellem teglet er blød, men det er muligt at sætte en plug og skrue i.
Prøv at sætte en plug i og teste med at skrue en skrue ind for at se, om det bider godt!
Held og lykke!
Hvis det er så porøst, må man gå dybere.
Bor så du kommer ind i teglet.
At det ikke skulle være tegl hele vejen indenfor pudsen ved jeg_fanme ikke.
Samlingen mellem teglet er blød, men det er muligt at sætte en plug og skrue i.
Prøv at sætte en plug i og teste med at skrue en skrue ind for at se, om det bider godt!
Held og lykke!
En anden variant at prøve, hvis det ikke har fungeret med dyvler, er at få hullet, som gerne må være lidt rummeligere længere inde, fri for løst materiale, og fylde det indefra med Plastic Padding af passende type. Når det er hærdet, kan man forbore og bruge træskrue. (Plastic Padding er også overmalbar.)
Tak for tipset! Jeg prøvede at bore et stykke længere ind i væggen og der fandt jeg mursten. Så nu sidder begge reoler oppe! Men måske får jeg anledning til at prøve din variant en anden gang.Johhhan sagde:
En anden variant at prøve, hvis det ikke har virket med plugs, er at først få hullet, som gerne må være lidt rummeligt længere inde, frit fra løst materiale, og fylde det indefra med Plastic Padding af passende type. Når det er hærdet, kan man forbore og bruge træskrue. (Plastic Padding er også overmalbar.)
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
SKIDTUNG væghængt hylde. Vanvid eller holdbart?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Vad använda för att fästa duschhylla mot kakel
Badrum -
Fästa bokhylla mot vägg
Övrigt husrelaterat -
Hvordan fastgøre væghængt vandvarmer på væg.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fastgørelse af tung væghængt hylde i 9 cm lecablokke
Byggematerialer & Byggeteknologi