3,269 læst ·
18 svar
3k læst
18 svar
Fastgøre tynd leca på ujævn massiv murstensvæg med gipsmørtel?
Hej. Jeg vil sætte et lag på 50mm leca/letbeton på en slidt massiv murstensvæg dateret før 1900. Dette er indersiden af en ydermur (ikke kælder). Væggen er muret med kalkmørtel og er delvist/for det meste uden puds. Synes tør, men nu er det jo sommer.
Væggen føles for ujævn til lim, men nu tænker jeg, at det kan fungere med gipsmørtel?
Virker dette?
Det er altså for at fylde rummet bag ved reglerne. Denne del af væggen mangler et lag mursten sammenlignet med den tilstødende væg.
Væggen føles for ujævn til lim, men nu tænker jeg, at det kan fungere med gipsmørtel?
Virker dette?
Det er altså for at fylde rummet bag ved reglerne. Denne del af væggen mangler et lag mursten sammenlignet med den tilstødende væg.
Senest redigeret:
OP petererlandsson1194 sagde:
Lidt bange for at isolere med almindelig isolering mod væggen, hvis der nu skulle vandre fugt der. Tænkte at letbeton var et mere sikkert alternativ. nervøst at efterisolere væggen indefra uanset. .P petererlandsson1194 sagde:
Problemet med dette er, at jeg da skal bruge kalkpuds/mørtel, fordi man ikke må bruge noget hårdere end det, som det er muret med fra starten (?). Og kalkmørtel hæfter dårligt på leca tilsyneladende. Ifølge kalkmørtel dokumentationen.Claes Sörmland sagde:
Så ville jeg være mere bekymret for træreglerne i øvrigt...F Fredric Berling sagde:
Er det over jorden, så bare plade igen og glem hullet bagved.
Er det under jorden, så er fejl nr.1 træreglerne.