Hej, har lige flyttet ind i en lejebolig og vil sætte min Samsung 65" TV op, som vejer ca. 25 kg, men er lidt nervøs omkring fastgøringen i gipsvæggen. Som titlen lyder, har jeg boret et lille hul ved en regel og ramte da metal, og ellers er væggen kun i enkelgips. Spontant tænker jeg, at 6 molly-plugs i gips bør kunne holde til den vægt? (TV'et skal sidde på et "tilt-beslag" men ikke et, der trækkes ud fra væggen). Det er værd at nævne, at reglerne ser ud til at sidde med CC 45, og jeg har allerede M4-molly hjemme, er det værd at anskaffe M5/M6 i stedet?

Tak på forhånd!

• Vægbeslag til Samsung 65" TV med skruer, plugs og vaterpas; tilt-funktion, anbefales til montering på gipsvæg.
Det burde gå fint, det bliver for det meste lodret belastning med den ophængning. Hvis du er bekymret, ville jeg hellere sætte et par ekstra m4 i overkanten end at gå op til grovere, da du dermed fordeler belastningen mere.

• Synes
Gustav Strid
  • Laddar…
H hapazard sagde:
Det burde gå fint, bliver mestadels vertikalbelastning med den ophængning. Om du er bekymret, ville jeg hellere sætte et par ekstra m4 i overkant end at gå op til grovere eftersom du da fordeler belastningen mere.
Tak for svar, tænker også at det mest bliver vertikal belastning. Mener du at for eksempel sætte 4 Molly i overkant og 2 i nedre?

Gustav Strid Gustav Strid sagde:
Tak for svar, tænker også at det mest bliver vertikal belastning. Mener du at for eksempel sætte 4 Molly i overkanten og 2 i nederkanten?
Ja, så havde jeg nok fordelt det, hvis jeg kun havde 6. Men jeg havde måske sat en ekstra, typisk 5 oppe og 3 nede :)

H hapazard sagde:
Ja, så havde jeg nok fordelt det, hvis jeg kun havde 6. Men jeg havde måske sat en ekstra som fx 5 oppe og 3 nede :)
Alright, tak for tipsene! :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.