Jeg har to steder fået rådet at bruge montageskrue 4.2x13 mm med borrespids for at fastgøre stålreglar sammen. Jeg er dog skeptisk over for dette, da skruen bygger så meget, at gipspladerne ofte knækker, når man skruer en gipsskrue i nærheden af sådan en fastgørelse.

En måde kan være at markere på pladen med farve eller andet hvor skruerne er, og så fjerne lidt af pladen på disse steder, men det bliver jo en uendelig masse ekstra arbejde. Der må være en bedre måde eller en bedre skrue. Hvordan gør man?

Milkshaken
Der findes specielle tænger til dette.. Man presser et lille hul gennem begge samtidig med en tang, og det gør, at flangerne bøjes indad. På den måde sidder de fast i hinanden uden at det bygger noget udad... Hør med din lokale udlejningsfirma om sådan en tang.. (Kan ikke huske navnet ligesom)

Ellers behøver du ikke være bekymret for at bruge de montage skruer.. de bygger så lidt udad.

• Synes
VillProvaSjälv
  • Laddar…
Det lød interessant det der med tang. Er der nogen andre, der også kender til dette og kan fortælle mere?

Jeg er meget bekymret over montageskruen, for jeg har knækket flere gipsplader udelukkende på grund af den. Medmindre du kender til en skrue, der bygger mindre end den jeg købte på Beijer. Er denne måske fladere? I så fald har de jo narret mig.

Den tang ser jo fin ud. Mærkeligt at ingen i byggemarkederne kunne informere om den. Findes den på for eksempel Beijer, Optimera eller lignende? Jeg finder ikke noget på deres hjemmesider.

Milkshaken
Den jeg har arbejdet med så lidt anderledes ud, længere skæfte og rettere hoved,,, Men den havde ingen gearing,, virker som at denne har det, ved ikke om Beijer har den, kiggede deres hjemmeside, men det bedste er hvis du går ind til dem direkte, de kan sikkert bestille hjem, beijer sælger jo Gyproc også..

Fik svar fra Beijer: de sælger den for den beskedne pris af 1690 kroner. Lyder som meget for noget, der klemmer to plader sammen.

Begge er skidt men bruges, motek derimod har en butt loppe med rigtig flad skalle for PH2 som fungerer fint, har ikke det rette navn eller link til side dog..

ulsaulsa sagde:
Ingen der genkender problemet med at pladen knækker, når man skruer i en gipsskrue tæt på en regelsamling med en montageskrue?

Nogen der ved om denne montageskrue med spids spids bygger mindre end denne med borspids?
Hvis man skruer et stykke væk fra montageskruen, plejer det at gå fint!

Senest redigeret:
Tang er det bedste. Er du lidt handy, kan du slibe til en egen af en gammel polygrip eller lignende. Frem med vinkelsliberen og en boremaskine...slib til en "nål" i den øvre kæbe og bor et noget større hul i den nedre kæbe.

kan du ikke skrue indefra væggen hvis man så siger, så spidsen kommer ud mod pladen så spidsen synker ind i pladen? Tangen er som sagt skide dyr hvis man kun skal lave 1-2vægge. :)

tangen findes på ahlsell.. hvor godt som helst
du kan roligt bruge 13 mm montageskruv, de synker ind så meget i gipsen. dette vil du ikke engang bemærke.
at vi tømrere bruger tangen skyldes akkordet vi har. går 4 gange hurtigere mindst.
med venlig hilsen
tømrer estwing

Hvis du har for meget tid, kan du jo popnitte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.