Hej!

Jeg har to skydedøre, der skal monteres i et garderobeområde. Dog er lofthøjden 2500 mm, og dørene inklusive gulvlist og loftramme måler 2350 (monteringsvejledning). Det betyder, at jeg er nødt til at bygge en "klods/bjælke" ned fra loftet, som jeg kan fastgøre loftrammen i. Jeg ville gerne diskutere nogle forskellige muligheder:

Ville I fastgøre en bjælke i loftet og bygge dette lille stykke som en halv væg?

Eller lægge 3 bjælker langs (90*45) fra loftet og så gips, så det bliver ~15 cm.

Eller et endnu bedre alternativ?

Den bliver altså maksimalt 15 cm høj og 170 cm lang.

Eller har I andre idéer, jeg kunne ikke finde noget om at bygge disse, men det burde være relativt almindeligt, når man sætter skydedøre op.

Bedste svar

Jeg havde taget to lægter med afstand mellem, så det bliver 150mm.
Unødvendigt at spilde en hel lægte som afstand. Skær til stykker på 15cm af en 45 lægte og suppler med et stykke planhøvlet liste eller lignende på 15mm så får du totalmålet 150mm fra loftet.

Lægte 45x90 1700mm
Afstandsstykker 45x90, 4 stk x150mm
Afstandsstykker noget du har hjemme som er 15mm, 4 stk x 150mm (krydsfiner, liste, panel eller hvad som helst)
Lægte 45x90 1700mm
Gips

• Synes
J-hus
  • Laddar…
Blev regel, distance, regel. Gipsat og klart. Håber man har regnet rigtigt nu 😂

• Loft med synlige bjælker, ny gipsvæg er monteret. Grå opbevaringskasser på hylde.
  • Tøjskabe med tre grå opbevaringskasser og en delvist udsat træstruktur under loftet.
  • Over en skabsenhed med grå opbevaringskasser og tøj, er en nygipset konstruktion med tapet bagved.
  • Synes
maah
  • Laddar…
Flot!
Du valgte en enklere/smartere løsning med distancerne. Jeg tænkte, at der var en risiko for, at de ville revne på den led, men det ser ud til at være gået godt :)

• Synes
J-hus
  • Laddar…
Jeg forborede for ikke at risikere at skulle gøre alt om.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.