Hej,
Jeg er ved at renovere et gæsteværelse med en murstock med fritstående brændeovn.
Nu er min plan at lægge tagskifersten som gnistbeskyttelse under brændeovnen.
Jeg har tænkt mig at lægge plastik på gulvspånpladen, indramme med L-profilstål og støbe op med grovbeton og lægge skiferstenene i den bløde grovbeton.
Er der nogen tvivl om min plan? Vil skiferstenene sidde fast?
Arealet er cirka 1 kvm, og højden på støbningen er 25 mm, tænker at jeg ikke behøver at armere?

Taknemmelig for meninger
 
Jeg ville ikke have brugt grovbeton, vælg finbeton i stedet. Så bliver det lettere at justere, da finbetonen indeholder mindre stenstørrelser sammenlignet med grovbetonen. Der er jo en risiko for, at grovbetonens stenstørrelse gør, at det ikke er muligt at justere højden lige så let som med en beton med mindre stenstørrelse. Du bør nok også forsøge at få til en eller anden form for armering af din "betonkage", så den ikke sprækker, og dine skifersten løsner sig.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.