Skal bygge en ny indervæg tværs mod en ydervæg. Ydervæggen er beklædt med træpanel på indersiden, og også loftet er af træpanel.
Bliver det tilstrækkeligt stabilt at skrue en regel i træpanelet, eller er det sikrest at save op panelet for at forankre reglen til den nye vægs kortside i noget mere stabilt?
Hvordan er det mod loftet (skråtag)? Sandsynligheden for at jeg finder en regel lige der, hvor væggen skal stå, antager jeg er minimal.
Bliver det tilstrækkeligt stabilt at skrue en regel i træpanelet, eller er det sikrest at save op panelet for at forankre reglen til den nye vægs kortside i noget mere stabilt?
Hvordan er det mod loftet (skråtag)? Sandsynligheden for at jeg finder en regel lige der, hvor væggen skal stå, antager jeg er minimal.
Nu er jeg ingen ekspert... så var det sagt. Men den bedste måde at få noget godt, er at rive en masse af det gamle. Og derefter bygge nyt. Ja, det koster lidt mere, er lidt mere besværligt osv. Men det bliver altid bedre. Så i dit tilfælde. Har du ingen regel, hvor du har brug for en regel. Fiks det så. Dvs riv væggen. Monter en regel. Men tjek så, at du ikke kan nå syllen. Dvs bund brættet og top reglen. På eksisterende væg. Kan du det... Så kan du bare sætte en regel mod væggen og bore + skrue lange skruer. Det vil holde garanteret.
Jeg siger nok det modsatte, gør det ikke mere besværligt for dig. Hvorfor skal du rive en væg, ødelægge, og rode med noget som bare trækker ud og som du skal rette op på bagefter, bare for en indervæg?
Selvfølgelig kan du skrue en regel i loftet og i væggen, hvis det er træpanel. Sæt lidt overdrevet mange skruer i. Se om du kan rykke den derefter. Det er jo bare en indervæg, den vil næppe falde ned, medmindre du har elefanter derhjemme.
Selvfølgelig kan du skrue en regel i loftet og i væggen, hvis det er træpanel. Sæt lidt overdrevet mange skruer i. Se om du kan rykke den derefter. Det er jo bare en indervæg, den vil næppe falde ned, medmindre du har elefanter derhjemme.
Du kan i det store og hele klemme en indervæg fast mellem gulv og loft, hvis du vil. Reglar du f.eks med 95 regel mod loftet og samme som syll mod gulvet, og derefter slår ind dine reglar, så vil den næsten stå af sig selv. Kan du så bare forankre med lidt skrue i gulv, væg og loft, så er det fint. Du kan også bruge pladeskinner, og endda fæstne skinnen mod det eksisterende gulv med stærk måltape.
Sent from my HTC One V using Byggahus
Sent from my HTC One V using Byggahus
Har du et godt tag, som holder til at fastgøre en regel godt, så fungerer det udmærket. Har du ikke det, må du vælge løsningen med en stærk regel mod væggen. Ellers er det ikke så besværligt at rive pladen ned og montere en ekstra regel i den eksisterende væg. Afhænger af om du skal have nye tapeter osv.
Klik her for at svare