Jeg har brug for at sætte nogle loftlister op. De gange jeg har gjort det før, har jeg undgået noget andet end træregelvægge. Men nu drejer det sig både om betonvægge og gips på stålregel.

Findes der noget pænere end sømplug til brug i betonvægge? Foruden limning, som jeg helst vil undgå.

Hvad bruger man ved gips/stålregel-væggene? Det føles som om en form for pladeskrue med en anden type hoved ville være bedst egnet.
 
Hej, har samme overvejelser ved gips/plade. Tænker at forborre med en tynd bore og derefter bruge liste skrue på det. Ikke testet endnu så jeg ved ikke, men det burde virke... :thinking:
 
Rickard.
Almindelig liste skrue fungerer sikkert på stålafstivningen da pladen er så skide tynd, men der findes også liste skrue/sokkelskrue med bore spids som garanteret virker. Gætter på at en googling på fx "listskruv stålregel" hjælper. Tror hvilken som helst virker, husk på at gips skrue til stålafstivning ikke har bore spids.

Og det flotteste er vel at finde en lille plug som samme skrue kan bruges til i betonen. Men liste skrue eller sømplug er måske hugget som egentlig når det kommer til det æstetiske.
 
Dykkertpistol i begge tilfælde. Der findes pistoler til stål-dykkert som kan skyde i betonen
 
Sen opfølgning: dyckertpistol havde nok været god. Jeg testede sømpløk først, og den var ikke noget at have. (Hovederne syntes for meget, svært at slå ind tilstrækkeligt langt ved profilerede lister, ikke var det "bare" at skrue dem ud igen heller, når de skulle væk.) Listeskrue + pløk blev godt i beton og halvgodt i gips, men det var jo ret omstændeligt og tidskrævende.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.