70,137 læst ·
15 svar
70k læst
15 svar
fastgøre lister i betonvæg??
Side 1 af 2
det er hvide trælister...vil gerne undgå sømplug da det er ret svært at få det godt...vil have listerne klods mod gulvet og så må man jo sætte lidt tryk på dem....at så bore samtidig bliver svært....men måske er den bedste løsning eller?...
Jeg plejer at bruge PL600, så kan man også fjerne listerne, hvis det skulle være nødvendigt. Det og nogle dyckerts plejer at løse problemerne.
/Kent
/Kent
Njæ, man kan have den for at fastgøre listen, mens limet tørrer, dyckert går selvfølgelig ikke ind i betonen, men man kan nogle gange få den så meget, at listen ikke rykker sig under tørretiden. PL600 hærder ret hurtigt men får fuld styrke efter et døgn eller så.
/Kent
/Kent
Værktøjsgal
· Östergötlands Län
· 100 indlæg
Det er rigtig spændende, når man som her har blandede materialer i væggene. Nogle steder letbeton, og andre steder rigtig beton.Alfredo sagde:
Den midlertidigt fastsatte liste i gangen sidder med en blanding af sådan noget liste-søm og skruer og plugs. Liste-søm er jo praktisk, hvor det kan lade sig gøre, men skruer og plugs fungerer faktisk ret godt også. Man skal bare planlægge lidt, så man slipper for at bore så mange gange.
Jeg har sat op gulvsokler og loftlister med sokkelspik. Fungerer godt så længe man slår spig ind, hvor listen er flad, og ikke midt i en profil, som man let kan gøre med dykker. Er ret svært at få tilstrækkelig med kraft til at forsænke spig med spigdriver/punch.
Med sokkelspigen kræves det dog, præcis som med spigpluggen, at man borer samtidig med, at man holder i listen, og det ville TS jo ikke (selv om jeg personligt ikke mente, det var et problem), men han burde jo som sagt have fået listerne op på dette tidspunkt, så jeg lader dette stå for andre med samme overvejelse at læse. Jeg havde nok brugt spigplugg, hvis jeg monterede listerne om; netop fordi det bliver lettere at forsænke, eftersom spigpluggen har skruehoved.
Med sokkelspigen kræves det dog, præcis som med spigpluggen, at man borer samtidig med, at man holder i listen, og det ville TS jo ikke (selv om jeg personligt ikke mente, det var et problem), men han burde jo som sagt have fået listerne op på dette tidspunkt, så jeg lader dette stå for andre med samme overvejelse at læse. Jeg havde nok brugt spigplugg, hvis jeg monterede listerne om; netop fordi det bliver lettere at forsænke, eftersom spigpluggen har skruehoved.