Hej.
Har kigget igennem en del tråde her, men er stadig ikke helt sikker på min plan for det forestående projekt.
Vi skal bygge en indbygget bogreol i henhold til tegningen nedenfor. Tanken er at bruge IKEA´s Eket som skabslåger nederst og derefter bygge resten i 19mm MDF. Hylderne vil være 70 cm brede og 35 cm dybe. Vi ønsker, at fastgørelserne ikke skal være synlige og undrer os derfor over, hvordan vi skal få det til? Vi vil jo ikke kunne skrue alle hylder fra siden, da der allerede vil sidde en anden hylde på den modsatte side.
Nogle tips og ideer? Hvor bekymret bør jeg være over styrken af MDF'en, hvis jeg skruer i den fra siden? Bør vi overveje krydsfiner i stedet?
Taknemmelig for svar. Planløsning for indbygget bogreol med skuffe- og skabsrum nederst, målinger for dimensioner og placering af hylde- og skabssektioner omkring en dør.

K Kjanden sagde:
Hej.
Har kigget igennem en hel del tråde her, men bliver alligevel ikke helt sikker på min plan for det forestående projekt.
Vi skal bygge en indbygget bogreol i henhold til tegningen nedenfor. Tanken er at bruge IKEA's Eket som skabslåger nederst og derefter bygge resten i 19mm MDF. Hyldepladerne vil være 70cm brede og 35cm dybe. Vi ønsker, at fastgørelserne ikke skal kunne ses og spekulerer derfor på, hvordan vi skal få det til? Vi kan jo ikke skrue alle hyldeplader fra siden, da der allerede vil være en anden hyldeplade på den modsatte side.
Nogle tips og idéer? Hvor bekymret bør jeg være over holdbarheden på MDF'en, hvis jeg skruer i den fra siden? Skal vi overveje Plywood i stedet?
Taknemmelig for svar.[billede]
Lim og en Pocket Hole-jig burde løse dit problem (y)

• Synes
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.