Hej,

Jeg vil støbe en sort plade som fundament under en kakkelovn. Er der nogen, der har støbt med pigment og har tips om, man bør tænke på noget særligt?
Hvor finder man materialer? Jeg spurgte på Hornbach i Göteborg, men de stirrede bare som fuglekasser. Havde aldrig hørt om farvet beton.

Jeg vil gerne have fat i marmorsort og benhvid beton/cement.

/Mikael

Jeg skal teste og farve i dag med en 0.8kg farvepigment oxidsort. Skal så bruge mørtlen til at fuge med...

Kan vende tilbage med resultatet.

Intet der forhindrer, at du blander farvepigment i mørtel/beton. Jeg har farvet fuge på murstensfacaden, men også på klinkegulvene har jeg selv farvet fugerne.

Hej,

Hvor købte I pigmentet? Sælges det under noget særligt produktnavn?

/Mikael

Jeg handlede på Spektrum. Produktet ser ud som på vedhæftet billede... kostede 148,50.

(bagved er det jeg skal fuge, teglstenen skal i øvrigt også olies senere for at få en lidt mørkere tone, urlækkert ;))

• Beholder med sort oxid farvepigment foran en murstenvæg. Etiket viser "Nr. 318 Oxidsvart OVKC".
Så var det gjort! Resultatet blev meget godt! Dog var det ikke helt så drøjt, som vi havde hørt, jeg ville anbefale en sådan bøtte per 25 kg mørtel.

Bland først pulveret i den mængde vand, du skal blande mørtlen med, så det bliver jævnt og godt.

;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.