14,872 læst ·
18 svar
15k læst
18 svar
Fandt gammelt køkken bag væggen!
Vi er i gang med at renovere soveværelset og rev derfor et klædeskab, som gik langs hele rummet. Det var 4 meter, med skydedøre. I klædeskabet var der gipsplader opsat som væg i den bagerste del. Da vi rev disse ned, fandt vi 4 x 1 kvm ekstra plads og et helt køkken mast ind. Alt undtagen hvidevarerne var der, køkkenlåger, dele af gulv, lister, dørkarm, væg, mursten, isolering, hønsenet mm. Bare en masse skrammel!! Da vi havde båret alt ud, hvad vi kunne, fandt vi en masse stenrester/spåner/betonpulver (ved ikke hvad det kaldes), men er der nogen, der ved, hvordan man får det væk?? De støver noget frygteligt og er svære at få op.?
Husejer
· Småländska höglandet
· 5 648 indlæg
Øs bynket (eller böset eller hvad det hedder på din dialekt) med skovl ned i sække! Det kan være godt med åndedrætsværn mod støvet.
Renoveringsnovice
· Stockholm
· 647 indlæg
Ja, der er ingen genveje, på med halvmask og begynd at skovle, foreslået i ekstra holdbare affaldssække. Jeg ville have vinduet åbent, som jeg kaster sækkene ud gennem, og have lukket til resten af huset i mellemtiden.
kæmp!
kæmp!
Hvis du kan lukke rummet ordentligt, vil jeg anbefale at leje en Luftrenare.
https://www.leifarvidsson.se/pullman-luftrenare-a1000
Det kan være på grænsen til for dyrt til det lille (400-600kr/døgn hvor jeg bor), men det reducerer mængden af støv i luften drastisk, når den kører.
https://www.leifarvidsson.se/pullman-luftrenare-a1000
Det kan være på grænsen til for dyrt til det lille (400-600kr/døgn hvor jeg bor), men det reducerer mængden af støv i luften drastisk, når den kører.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 indlæg
Fantastisk sjovt at finde 4 kvm til 
Vær nu forsigtig med alt sådan noget pulver og sånt fra gamle dage, ved ikke om der er asbest i sådan noget?T TiP sagde:Vi er i gang med at renovere soveværelset og rev derfor et garderobeskab ned, som gik langs hele rummet. Det var 4 meter med skydedøre. I garderoben var der gipsplader opstillet som væg i den bagerste del. Da vi rev disse ned, fandt vi 4 x 1 kvm plads til og et helt køkken presset ind. Alt undtagen hvidevarerne var der, køkkenlåger, dele af gulv, lister, dørkarm, væg, mursten, isolering, hønsetråd mm. Bare en masse skrammel!! Da vi havde båret alt ud, som vi kunne, fandt vi en masse stenrester/spåner/betonpulver (ved ikke hvad det kaldes), men er der nogen, der ved, hvordan man får fjernet sådan noget?? Det støver noget frygteligt og er svært at få op.?