Hej!

Jeg er i gang med at skitsere en altantrappe og læser i visse anbefalinger, at trappetrinene bør/skal? have et fald på ca. 1-2° for afvanding (antager for at undgå isdannelse).

Jeg vil bruge 45mm reglar til plantrinene.

Men i hvilken retning? Indad ved åben trappe, udad (let rutsjebane) eller sidelæns? Eller vil man kunne mærke det, og trappen blive ubehagelig?
 
Citerar www.byggbeskrivningar.se.

"Udvendige trapper bør have mindre hældning end indvendige trapper. Stigningsvinklen bør være mellem 17° og 30°. Trinhøjden må variere mellem minimalt 140 og maksimalt 200. Trindybden i trapper bør være mindst 250, men trapper med normal hældning har cirka 300 dybe trin. Trinhøjde og trindybde kan man beregne ved hjælp af formlen 2 x trinhøjden + trindybden = 600 – 650. Eksempel: trinhøjde = 150, trindybden bliver: 600 – (2 x 150) = 300.

For at undgå at vand samler sig på stødtrinene (og is om vinteren) kan man have et svagt fald på cirka 1:50 (cirka 1,2°)"

"På stødtrinene"? de ligger jo under trinene. De mener måske mod stødtrinene eller på trinene?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.