Hej, har brug for et hegn ca. 30 meter. Har kigget på færdige sektioner som findes i byggemarkederne.
Har tænkt mig at støbe stolperne fast, så det ikke vælter.
Men holder sådan et hegn? Eller er det ødelagt efter nogle år?

Cheesen
S snorlax11 sagde:
Hej, behöver et hegn ca 30 meter. Har kigget på færdige sektioner, som findes på byggmarkederne. Har så tænkt mig, støbe stolperne fast, så det ikke falder sammen. Men holder et sådant hegn? Eller er det opbrudt efter nogle år?
Afhænger af placeringen. Forudsætningerne er forskellige, om du bor nær havet eller tæt på fjeldene.

På landet i den sydlige del af landet

S snorlax11 sagde:
Hej, behöver et hegn på ca 30 meter. Har kikket på færdige sektioner, der findes i byggemarkederne.
Har så tænkt mig at støbe stolperne fast, så det ikke falder sammen.
Men holder et sådan hegn? Eller falder det fra hinanden efter et par år?
Hvad er formålet med hegnet? Hvilken type jord har du?

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvad er formålet med hegnet? Hvilken type jord/underlag har du?
Afgrænse mod vejen, stenet jord. Har tidligere været en hæk.

S snorlax11 sagde:
Græns op mod vejen, stenet jord. Har tidligere været en hæk.
Planter dæmper lyd bedre, overlever der ikke en hæk godt der?

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Planter dæmper lyd bedre, overlever ikke hæk godt der?
Har tænkt på at sætte en hæk også, spørgsmålet var om nogen har prøvet hegn fra typ byggmax/jem o fix eller om det rådner med det samme

De trykte stakitter holder, de er ofte samlet med klene søm/stifter så enkelte spjæld kan man få reparere. De færdigmalede fra "mærker" holder så længe man sørger for at male dem igen, men jeg er tvivlende til, hvor længe de holder på sigt. De allerbilligste er af meget tynde brædder, og dem ville jeg undgå.

Vi købte stakitsektioner af trykt træ af mere robuste dimensioner fra en virksomhed, der kun bygger stakit. Der har ingen spjæld løsnet sig i de 15 (typ) år, det har siddet oppe, og jeg ser ingen tegn på, at det ikke klarer 15 år mere uden vedligeholdelse. Leder man lidt rundt, findes sådanne virksomheder sandsynligvis stadig.

• Synes
snorlax11
  • Laddar…
Cheesen
S snorlax11 sagde:
Har overvejet at sætte en hæk også, spørgsmålet var om nogen har prøvet hegn fra typ byggmax/jem o fix eller om det rådner med det samme
Som z_bumbi skrev. tynde søm der holder sammen hegnet. (købte nogle sektioner til en altanræling for mange år siden. Træet holder mange år længere end "sømmen")
Hvis du ikke får så meget sne, kan et plasthegn måske være et alternativ? De fungerer i hvert fald godt i Australien (De køber mere plasthegn end andre indhegninger)

• Synes
snorlax11
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.