Afhænger af placeringen. Forudsætningerne er forskellige, om du bor nær havet eller tæt på fjeldene.S snorlax11 sagde:
Hvad er formålet med hegnet? Hvilken type jord har du?S snorlax11 sagde:
De trykte stakitter holder, de er ofte samlet med klene søm/stifter så enkelte spjæld kan man få reparere. De færdigmalede fra "mærker" holder så længe man sørger for at male dem igen, men jeg er tvivlende til, hvor længe de holder på sigt. De allerbilligste er af meget tynde brædder, og dem ville jeg undgå.
Vi købte stakitsektioner af trykt træ af mere robuste dimensioner fra en virksomhed, der kun bygger stakit. Der har ingen spjæld løsnet sig i de 15 (typ) år, det har siddet oppe, og jeg ser ingen tegn på, at det ikke klarer 15 år mere uden vedligeholdelse. Leder man lidt rundt, findes sådanne virksomheder sandsynligvis stadig.
Vi købte stakitsektioner af trykt træ af mere robuste dimensioner fra en virksomhed, der kun bygger stakit. Der har ingen spjæld løsnet sig i de 15 (typ) år, det har siddet oppe, og jeg ser ingen tegn på, at det ikke klarer 15 år mere uden vedligeholdelse. Leder man lidt rundt, findes sådanne virksomheder sandsynligvis stadig.
Som z_bumbi skrev. tynde søm der holder sammen hegnet. (købte nogle sektioner til en altanræling for mange år siden. Træet holder mange år længere end "sømmen")S snorlax11 sagde:
Hvis du ikke får så meget sne, kan et plasthegn måske være et alternativ? De fungerer i hvert fald godt i Australien (De køber mere plasthegn end andre indhegninger)
Klik her for at svare