6,922 læst ·
10 svar
7k læst
10 svar
Faa... Jeg mener -oj så ærgerligt, jeg skar gipspladen spejlvendt. Er for- og bagsiden identisk
Jeg har sat en gipsskiva bakochfram en gang på et sted, hvor ujævnheder ikke spillede nogen rolle. Det var heldigt, for den var ikke glat på bagsiden. Det er ikke sikkert, at det samme gælder for din skiva. Men tjek nøje.
Ja næsten tæt på, bagsiden har et papir, der er lidt mindre holdbart hvad spartling mod forsiden, men det går at have udad.
Det med kant i kant er lidt anderledes, forsidens spartelfuge, der skal du fasede omkring 2-3 cm ind, så spartlen har noget at bide i, samt spartle bredt ca. 30 cm for at narre øjet til at tro, det er glat og jævnt. Skal du male, så spartle gerne 40 cm, der skal blive lange bakker der.
Med tapet så narres øjet lidt mere.
Det med kant i kant er lidt anderledes, forsidens spartelfuge, der skal du fasede omkring 2-3 cm ind, så spartlen har noget at bide i, samt spartle bredt ca. 30 cm for at narre øjet til at tro, det er glat og jævnt. Skal du male, så spartle gerne 40 cm, der skal blive lange bakker der.
Med tapet så narres øjet lidt mere.
Løsningen er allerede beskrevet i tråden men følg med til tråden hvor vi taler om Murphy og ting der ikke går som planlagt eller vores vej til nye højder 
https://www.byggahus.se/forum/threa...e-har-tid-och-borde-goera-annat.308105/unread
Glædelig jul Staffan2000!
https://www.byggahus.se/forum/threa...e-har-tid-och-borde-goera-annat.308105/unread
Glædelig jul Staffan2000!
Jeg undrer mig over det samme spørgsmål.
Jeg har en to trekanter, der skal gipses, og troede jeg kunne bruge det stykke, der bliver til overs fra den første trekant til den anden spejlvendte trekant. Men nu forstår jeg, at man får to ens trekanter ud af en plade. Men hvis jeg monterer en af dem med bagsiden udad, så vil den passe. Bare det ikke bliver noget problem med skruning (pappen er måske ikke lige så elastisk), eller spartlingen af hovederne, eller malingen 🤔
Har ikke tid til at hente en ny plade 😆
Jeg har en to trekanter, der skal gipses, og troede jeg kunne bruge det stykke, der bliver til overs fra den første trekant til den anden spejlvendte trekant. Men nu forstår jeg, at man får to ens trekanter ud af en plade. Men hvis jeg monterer en af dem med bagsiden udad, så vil den passe. Bare det ikke bliver noget problem med skruning (pappen er måske ikke lige så elastisk), eller spartlingen af hovederne, eller malingen 🤔
Har ikke tid til at hente en ny plade 😆
Det er ikke så højtek med gipsskiver. Det er ingen problemer med at skrue dem fast med bagsiden udad. Det er ingen problemer med at spartle heller. Men muligvis er den ikke lige så glat, så du skal spartle mere. Og malingen hæfter uden problemer.
Klik her for at svare