Vores plade blev støbt for en tid siden af et byggefirma, desværre blev slutresultatet "sådan cirkus" med 1 cm forskelle nogle steder, hvilket indebærer ekstra udgifter i form af flydespartel, når vi har fået huset helt tæt. Under alle omstændigheder består vores ydervægge af celleplastblokke fra Jackon (Thermomur 350), og nu skal disse op. For den uindviede er det blokke, man stabler oven på hinanden, ligesom Lego, de er hule og fyldes med beton, og slutresultatet er betonvægge med rigtig god isolering.
Da pladen er ujævn, foreslog tømreren, at vi lægger QuickFix afstandsskiver i forskellige tykkelser under blokkene og på den måde får en lige linje rundt (kontrolleres med marklaser). Da man får en luftspalte mellem pladen og blokkenes underside på grund af afstandsskiverne, er forslaget at sprøjte fugeskum ind i rummet mellem blokkenes bund og pladen, så vi tætner hullet, så betonen ikke flyder ud ved støbning, samt undgår kuldebroer. Selvfølgelig skal man være ekstra forsigtig, da vi kun vil have fugeskum under celleplast på begge sider og ikke i midten, hvor betonen vil være.
Tænker man rigtigt her, eller er der bedre løsninger? Jeg vil selvfølgelig have det så godt som muligt og vælger ikke løsninger ud fra prislappen. Vi har allerede været rundt med betonsliber på de værste steder rundt omkring, det er mange kvadratmeter med meget armering, der stikker op, og svært at få helt plant.
Som fugeskum mod betonen tænkte jeg at købe PURPRO byggeskum fra Relekta, er det det bedste for os?

(billede fra Jackon)
Da pladen er ujævn, foreslog tømreren, at vi lægger QuickFix afstandsskiver i forskellige tykkelser under blokkene og på den måde får en lige linje rundt (kontrolleres med marklaser). Da man får en luftspalte mellem pladen og blokkenes underside på grund af afstandsskiverne, er forslaget at sprøjte fugeskum ind i rummet mellem blokkenes bund og pladen, så vi tætner hullet, så betonen ikke flyder ud ved støbning, samt undgår kuldebroer. Selvfølgelig skal man være ekstra forsigtig, da vi kun vil have fugeskum under celleplast på begge sider og ikke i midten, hvor betonen vil være.
Tænker man rigtigt her, eller er der bedre løsninger? Jeg vil selvfølgelig have det så godt som muligt og vælger ikke løsninger ud fra prislappen. Vi har allerede været rundt med betonsliber på de værste steder rundt omkring, det er mange kvadratmeter med meget armering, der stikker op, og svært at få helt plant.
Som fugeskum mod betonen tænkte jeg at købe PURPRO byggeskum fra Relekta, er det det bedste for os?

(billede fra Jackon)
Senest redigeret:
Klik her for at svare