Hej,

Har forsøgt at sætte en Elfa-hylde op på en letbetonvæg, men det går dårligt.
Borede, satte plugs i og begyndte at skrue, men der er intet der holder pluggen på plads, så den følger med ud, når jeg skruer.
Det føles som om væggen er for porøs til at pluggen med vinger, der folder sig ud, skal kunne fæstne...
Har prøvet med større plugs, men hullet bliver bare større og større, når de ryger ud.

Så nu er spørgsmålet, hvordan jeg løser dette på bedste vis.
Fylde hullet med noget og bore et nyt hul i det gamle? Fylde med hvad i så fald. Hullet er 6-7 cm dybt.
Væggen er nymalet så jeg har brug for noget med et langt rør i så fald.

Hvordan får jeg pluggen til at blive i hullet på bedste måde? Hylden er som et U med toppen mod væggen, så den vil aldrig trykke mod pluggen.

Der vil være nogle kilo bøger på hylden.

Prøv letbetonskrue

Prøv at sætte en afstandsstykke inden i skinnen. Som presser mod pluggen og forhindrer den i at komme ud.

• Synes
Franskasophie
  • Laddar…
Enten skrue tilpasset letbeton eller brug fx fischer duo power plug, hvor du også sprøjter lidt pl400/600 ind først.
Har virket for mig de seneste år.

Alternativet er at undlade at bruge bærelist og bruge hængeskinner, der skrues fast, så får du flere fastgørelsespunkter.

Vil mig mindes, at jeg har fået genstridige roterende plugs til at sidde stille med lidt superlim, som fandtes hjemme. Hovedsagen er jo, at man får lidt modhold, så skruen går ind, og pluggen begynder at ekspandere.

P Phalle sagde:
Hej,

Har forsøgt at sætte en Elfa-hylde op på en letbetonvæg, men det går dårligt.
Borede, satte plugs i og begyndte at skrue, men der er intet, der holder pluggen på plads, så den følger med ud, når jeg skruer.
Det føles som om, at væggen er for porøs til, at pluggen med vinger, der udfolder sig, kan fæstne...
Har prøvet med større plugs, men hullet bliver bare større og større, når de ryger ud.

Så spørgsmålet er nu, hvordan jeg løser dette på bedste måde.
Fylde hullet med noget og bore et nyt hul i det gamle? Fylde med hvad i så fald. Hullet er 6-7 cm dybt.
Væggen er nystipset, så brug for noget med en lang tud i så fald.

Hvordan får jeg pluggen til at blive i hullet på bedste måde? Hylden er som et U med toppen mod væggen, så den vil aldrig trykke mod pluggen.

Der kommer til at være nogle kilo bøger på hylden.
Opfølgning: I de to huller, der blev for store, satte jeg Fisher GB. I andre huller blev det nylonplug.
Jeg fandt ingen gode distancer at købe, så jeg skar plugs af og brugte den hårde ende som distance. Fungerede meget godt.

Tak for alle tips!

• Synes
putte22
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.