Hvordan får man løs en sådan skrue?

Den ser ud til at være i tre dele. Et hoved som jeg kan skrue løs via minus hovedet, en slags hylster der sidder fast på den længere del som går ind i væggen.

Vedhæfter to billeder. Komplet, samt uden hovedet.

En skrue uden hoved i en væg med synlig gevind og et fastgjort hylster, der stikker ud fra en hullet væg. Skruv fast i vägg utan huvud, med synligt hölje och lång del i väggen.

Virker det ikke med polygrip rundt hylsteret, så tag to møtrikker og skru på og lad dem låse sig mod hinanden. Derefter kan du med en skiftenøgle skrue det hele ud, hvis du tager fat i den inderste møtrik.

Forbrydelsesangivelse inde i væggen og så hammer?

Al ære til polygripen, men med en rørtang får man bedre greb.

Det er vel ingen risiko for, at væggen kan falde sammen bare :o

Tak for tipsene. Havde ikke tilstrækkeligt med værktøj og heller ingen møtrikker hjemme, men lykkedes med at give et par gode slag med hammeren så sporene gik i stykker på den ene skrue. Da kunne jeg skrue den ud. Den anden havde jeg ikke helt så meget held med og blev slået af, så den får nu lov til at blive i væggen :)

Skære med vinkelsliber indenfor pudsen? Puds derefter over!

Hmm tror du at TS har en vinkelsliber derhjemme, når han mangler både møtrikker og tanger :cool:

• Synes
MTech
  • Laddar…
En næve muttere (nærmere bestemt 2 stk) i nærmeste byggemarked havde været bedre end bare at "kötta loss"!

• Synes
xdigger
  • Laddar…
Kød, kød!! :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.