Skal i gang med at renovere her hjemme. Vævtapet som sidder på masonit og den er limet på reglar.
Ville gerne fjerne følelsen af "papvægge", forbedre stabilitet og lydisolering.

er det OSB + gips som gælder?
Var ikke så sjovt at rive vævtapet ned, da jeg tog drengens værelse, så det må være masonit der.
men øvrige værelser vil jeg friske op. huset er fra 1971.

I stuen kan man nu se reglarne xD
Væg med lys vævstapet, lille vindue og en vægmonteret aircondition-enhed, del af et renoveringsprojekt fra 1971.
 
  • Vægoverflade med vævtapet og træpanel loft. Synlig dørkarm i træ på højre side. Tydelige skygger og mønstre i tapetets tekstur.
  • Vævtapet på en væg med synlige reglar i et rum fra 1971. Der er også en hvid plastramme og ledning øverst.
Hvad sidder bag masoniten? Måske renoveringsgips (6mm) direkte på kunne være en idé?
 
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvad sidder bag masoniten? Måske renoveringsgips (6mm) direkte på kunne være en idé?
intet, det er reglar/isolering. deraf følelsen af papvægge.
 
R RuneB2 sagde:
intet, det er regler/isolering. deraf følelsen af papvægge.
Gah! Småligt byggeri :( Plyfa/osb + gips er det bedste, desværre...
 
Et lag gips på den eksisterende væg er det absolut nemmeste.
 
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Gah! Snålkonstruktion :( Plyfa/osb + gips er det bedste, desværre...
mmm, føles som om køkkenskabene skal falde sammen, når man sætter sig i sofaen på den anden side af væggen.
ellers er det rigtig godt træ, som blev brugt til at bygge. rev en skillevæg ned, de 70 reglar havde vokset meget langsomt. fortryder at jeg ikke gemte dem.
 
D Daniel 109 sagde:
Ett lager gips befintlig vägg är det absolut enklaste.
Overvej det, men læste at masoniten bevæger sig.
Så en tråd hvor man fraråder stærkt 8 år senere efter at have gjort sådan.
 
  • Synes
Leif Nylund
  • Laddar…
Er OSB mere stabil? Begge pladetyper er baseret på træfiber, selvom produktionsprocessen er forskellig.
 
D Daniel 109 sagde:
Er OSB mere stabil? Begge pladetyper er baseret på træfibre, selvom fremstillingsprocessen er forskellig.
3mm masonit vs 12mm osb?
 
Ja, naturligvis er en tykkere skive mere bøjestiv. Men nu handlede det vel om målestabiliteten ved fugtvariationer?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.