Hej
Jeg tænkte på at høre om erfaringer med Biltema Multibond.

Skal fuges mellem aluminium ramme (til udestue) og malede limtræsstolper.

Frem for alt erfaringer om den gulner med tiden eller ej. Dette da jeg helst ikke vil male over fugen.

Multibond skal vel svare til Tec7 og den skal jo ikke gulne med tiden nævneværdigt.

Så alle erfaringer med Multibond er værdsat, og da især om den gulner nævneværdigt med tiden.

mvh
Tomas

Gulnar. Kør på tec7 hvis du ved det fungerer. Skiller så få kr.

Havde heller ikke chanceret.
Anvendte multibond hos mine svigerforældre som en fuge mellem bænkskive og køkkenvask.
Holdt i to år!

Udendørs har jeg prøvet Sikaflex 291, helt værdiløs, klarer ikke sollys og begyndte at kridte efter et år.
Tror også på Tec7, har brugt det til det meste, men desværre ikke udendørs.

• Synes
Jonzzo
  • Laddar…
Tak for feedbacken, tror jeg undgår Multibond...

Stødte nu også på Essve Akryl Flex 25%, som heller ikke skulle gulne og skal fungere udendørs. Er der nogen, der har brugt den og ved, om det er sandt, at den ikke gulner med tiden?

mvh
Tomas

T towrse72 sagde:
Takker for feedbacken, tror jeg undgår Multibond...

Stødte nu også på Essve Akryl Flex 25% som heller ikke skulle gulne og skulle fungere udendørs. Er der nogen, der har brugt den og ved, om det er sandt, at den ikke gulner med tiden?

mvh
Tomas
Skal anvendes i tørre indendørsmiljøer?
Tror ikke du skal spare, når det gælder dette anvendelsesområde, find den bedst mulige fugemasse til formålet, det bliver billigst i længden.

P
Peter2400 Peter2400 sagde:
Havde heller ikke taget chancen.
Anvendte multibond hos mine svigerforældre som en fugemasse mellem bordplade og køkkenvask.
Holdt i to år!
Hvad skete der?

P
Z zsimpey sagde:
Gulnar. Kør på tec7 hvis du ved det fungerer. Skelner så få kr.
Har du testet? Tec7 er mindst dobbelt så dyrt som Multibond.

Erik_Hansson sagde:
Vad hände?
Den gulnede og smuldrede væk.
Fugede med sillikon i stedet.

P
Ok det lyder jo ikke godt overhovedet. Undrer mig over, hvorfor det skete.

Tec 7 bliver helt sikkert bedst i dit tilfælde. Synes nok, at en god silicon er bedre, men ikke mod trä, da det ikke kan males på.

Jeg brugte sort og grå multibond som blød fuge mellem klinkepladerne på poolområdet sidste sommer. Ser stadig ud som nyt indtil videre. Man skal være opmærksom på produktionsdatoen. Holder 1 år efter produktionsdato, står der på tuberne. Det var svært at tyde, hvornår de var produceret. De i butikkerne kunne ikke tyde det, der var trykt. Til sidst fandt jeg ud af, at de var stemplet med år+uge nr. Der fandtes tuber i butikkerne, som var mere end 1 år gamle...

• Synes
1
  • Laddar…
Erik_Hansson sagde:
Har du testet? Tec7 er mindst dobbelt så dyrt som Multibond.
Japp. Var lidt nærig i en kælder i det forrige hus.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.