10,474 læst ·
11 svar
10k læst
11 svar
Erfaringer med Biltema Multibond - gulner den?
Hej
Jeg tænkte på at høre om erfaringer med Biltema Multibond.
Skal fuges mellem aluminium ramme (til udestue) og malede limtræsstolper.
Frem for alt erfaringer om den gulner med tiden eller ej. Dette da jeg helst ikke vil male over fugen.
Multibond skal vel svare til Tec7 og den skal jo ikke gulne med tiden nævneværdigt.
Så alle erfaringer med Multibond er værdsat, og da især om den gulner nævneværdigt med tiden.
mvh
Tomas
Jeg tænkte på at høre om erfaringer med Biltema Multibond.
Skal fuges mellem aluminium ramme (til udestue) og malede limtræsstolper.
Frem for alt erfaringer om den gulner med tiden eller ej. Dette da jeg helst ikke vil male over fugen.
Multibond skal vel svare til Tec7 og den skal jo ikke gulne med tiden nævneværdigt.
Så alle erfaringer med Multibond er værdsat, og da især om den gulner nævneværdigt med tiden.
mvh
Tomas
Havde heller ikke chanceret.
Anvendte multibond hos mine svigerforældre som en fuge mellem bænkskive og køkkenvask.
Holdt i to år!
Udendørs har jeg prøvet Sikaflex 291, helt værdiløs, klarer ikke sollys og begyndte at kridte efter et år.
Tror også på Tec7, har brugt det til det meste, men desværre ikke udendørs.
Anvendte multibond hos mine svigerforældre som en fuge mellem bænkskive og køkkenvask.
Holdt i to år!
Udendørs har jeg prøvet Sikaflex 291, helt værdiløs, klarer ikke sollys og begyndte at kridte efter et år.
Tror også på Tec7, har brugt det til det meste, men desværre ikke udendørs.
Tak for feedbacken, tror jeg undgår Multibond...
Stødte nu også på Essve Akryl Flex 25%, som heller ikke skulle gulne og skal fungere udendørs. Er der nogen, der har brugt den og ved, om det er sandt, at den ikke gulner med tiden?
mvh
Tomas
Stødte nu også på Essve Akryl Flex 25%, som heller ikke skulle gulne og skal fungere udendørs. Er der nogen, der har brugt den og ved, om det er sandt, at den ikke gulner med tiden?
mvh
Tomas
Skal anvendes i tørre indendørsmiljøer?T towrse72 sagde:
Tror ikke du skal spare, når det gælder dette anvendelsesområde, find den bedst mulige fugemasse til formålet, det bliver billigst i længden.
Jeg brugte sort og grå multibond som blød fuge mellem klinkepladerne på poolområdet sidste sommer. Ser stadig ud som nyt indtil videre. Man skal være opmærksom på produktionsdatoen. Holder 1 år efter produktionsdato, står der på tuberne. Det var svært at tyde, hvornår de var produceret. De i butikkerne kunne ikke tyde det, der var trykt. Til sidst fandt jeg ud af, at de var stemplet med år+uge nr. Der fandtes tuber i butikkerne, som var mere end 1 år gamle...
Klik her for at svare