Hej,

Læs om disse "sandwich"-plader fra fermacell bestående af 50mm celleplast med pålimet fibergipsplade som tilsyneladende kan fastgøres direkte mod kældervæg..

Nogen der har erfaring med disse eller lignende varianter?

• Synes
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
Fermacell er en fiberarmeret gipsplade, uden papiroverflade, som man har forsøgt at etablere på det svenske marked i mange, mange år - uden at lykkes... men det er så vidt jeg ved en god plade, men der er så mange andre gode plader, at den har svært ved at "få plads".
Fermacell kommer et sted mellem almindelige gipsplader og de cementbaserede plader, typisk minerit og cem in wood (cement/cellulose og cement/spån)
Jeg antager, at du tænker på indersiden af kældervæggen... så tager vi det igen... isolér ikke på indersiden af kældervæggen ;)
Hvis du undrer dig over hvorfor, så kig rundt på forummet i dette varme emne...

Men Jonas må tale om et andet produkt end deres fibergips? Den almindelige fibergips er jo homogen og mangler isolering.

Er dog enig i, at isolering på indersiden af en kældervæg er mærkeligt, det virker til og med som om alle faktisk er enige om det.

LyckeK sagde:
då tar vi det igen... isolere ikke på indersiden af kældervæggen ;)
Ingen fare :) Jeg har nok læst diskussioner om isolering af kældervæg, der findes på dette forum..Ville alligevel tjekke, da et ret almindeligt forekommende gør-det-selv-magasin skrev så godt om den..

Du skal ikke læse sådanne magasiner, man får så mange ideer, for ikke at tale om når den anden halvdel lægger beslag på disse tidsskrifter... køb dem ikke! ;D ;)

Jeg tror Fermacell betalte saftigt for at få dem til at skrive op om deres produkt... der er vel en annonce også???

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.