Hej
Har en lugt i vores hus, som vi jager efter. Svært at mærke i huset, men man kan mærke det i tøjet, når man er væk.

jeg har nu revet et af værelserne ned og også lavet hul i gulvet (torpargrund men alt for lav så man ikke kan kravle ind). Under det fandt jeg et gulvbjælkelag af hvad jeg tror er cuprinolbehandlet tømmer, det er meget grønt.

kan ikke mærke nogen direkte kemisk lugt, som man burde? Men det lugter meget af krybekælder.

jeg tænker, at det bedste er at blæse hele bjælkelaget?

hvor farligt er det egentlig? Har boet i huset ca 1 år.
 
Hej,

Interessant tråd og synd, at du ikke har fået nogle svar. Jeg har præcis samme problem i mit sommerhus, jeg har købt. Kender den specielle lugt, når jeg går ind (muligvis svag svag duft). Derimod når jeg går ud, føler jeg en duft i næsen. Venner siger, at det lugter, men ikke af skimmel. Har haft en specialist fra et fugtfirma, der nævnte det samme, som du er inde på. Jeg skal prøve at købe en ventilator og skabe undertryk i fundamentet for derefter at blæse det ud gennem en ventil. Det er vigtigt at forsegle ordentligt…

Hvordan har du gjort?




erikssonandreas erikssonandreas sagde:
Hej
Har en lugt i vores hus, som vi jagter efter. Svært at mærke i huset, men man kan mærke det i tøjet, når man er væk.

nu har jeg revet et af rummene ned og også lavet et hul i gulvet (torpargrund, men alt for lav så man kan ikke kravle ind). Derunder fandt jeg en gulvbjælkelag af, hvad jeg tror er cuprinolbehandlet træ, det er meget grønt.

kan ikke mærke nogen direkte kemisk lugt som man burde gøre? Men lugter meget af krybekælder.

jeg tænker, at det bedste er at blæse hele bjælkelaget?

hvor farligt er det egentlig? Har boet i huset ca. 1 år
erikssonandreas erikssonandreas sagde:
Hej
Har en lugt i vores hus, som vi jagter efter. Svært at mærke i huset, men man kan mærke det i tøjet, når man er væk.

nu har jeg revet et af rummene ned og også lavet et hul i gulvet (torpargrund, men alt for lav så man kan ikke kravle ind). Derunder fandt jeg en gulvbjælkelag af, hvad jeg tror er cuprinolbehandlet træ, det er meget grønt.

kan ikke mærke nogen direkte kemisk lugt som man burde gøre? Men lugter meget af krybekælder.

jeg tænker, at det bedste er at blæse hele bjælkelaget?

hvor farligt er det egentlig? Har boet i huset ca. 1 år
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.