Hej!
Vi skal bygge rækværk til vores trappe.
Vi købte fyrretræ fra en god savværk i nærheden, som vi derefter skar til efter vores ønsker. Vi har derefter lagt stolperne fladt i garagen på bukke. Efter et par dage begyndte der at komme en lille blåfarvning på nogle stolper. Senere var de fleste mere eller mindre angrebet. Håber I kan se på mine billeder, hvad jeg mener. Synes alligevel, at træet føles en smule fugtigt, når man rør ved det.
Må vi købe nyt? Kan dette reddes på nogen måde? Hvordan skal vi tørre det? Er det mug?
Tanken var at få rækværket op snart, da vi har en lille dreng derhjemme, som snart begynder at gå og klatre.
Tak for hjælpen!
Vi skal bygge rækværk til vores trappe.
Vi købte fyrretræ fra en god savværk i nærheden, som vi derefter skar til efter vores ønsker. Vi har derefter lagt stolperne fladt i garagen på bukke. Efter et par dage begyndte der at komme en lille blåfarvning på nogle stolper. Senere var de fleste mere eller mindre angrebet. Håber I kan se på mine billeder, hvad jeg mener. Synes alligevel, at træet føles en smule fugtigt, når man rør ved det.
Må vi købe nyt? Kan dette reddes på nogen måde? Hvordan skal vi tørre det? Er det mug?
Tanken var at få rækværket op snart, da vi har en lille dreng derhjemme, som snart begynder at gå og klatre.
Tak for hjælpen!
Ja, det er skimmel, det kommer meget hurtigt, hvis man har ubehandlet træ udendørs eller i koldere og mere fugtige rum.M Matilda Gustafsson1 sagde:Hej!
Vi skal bygge et rækværk til vores trappe.
Vi købte fyrretræ fra en god sav i nærheden, disse savede vi derefter til efter vores ønsker. Vi har derefter lagt stolperne plant i garagen på bukke. Efter et par dage begyndte der at komme en let blålig farve på nogle af stolperne. Senere var de fleste mere eller mindre angrebet. Håber I kan se på mine billeder, hvad jeg mener. Synes alligevel, træet føles noget fugtigt, når man rører ved det.
Må vi købe nyt? Kan dette reddes på en eller anden måde? Hvordan skal vi tørre det? Er det skimmel?
Tanken var at få rækværket op snart, da vi har en lille dreng derhjemme, som snart begynder at gå og klatre.
Tak for hjælpen!
bare at brænde op? Eller kan man gøre noget?
Jeg kan ikke svare på hvad der er korrekt men jeg ville selv have slebet eller vasket det af udendørs iført en passende maske og derefter anvendt det som planlagt.M Matilda Gustafsson1 sagde:
Skimmelsvæksten stopper så snart du fjerner forudsætningerne for det.
Senest redigeret:
Klik her for at svare


