7,120 læst ·
25 svar
7k læst
25 svar
er det rimeligt med 142 arbejdstimer?
undrer over arbejdstimer i lejlighed om det kan være rimeligt, spartling af vægge samt maling af vægge og gulvlægning (træparket) i køkken, hall og soveværelse. Tapetsering af to fondvægge,
nedrivning af del af vægge (ikke bærende) 245x100, 245x150, 245x150 og opbygning af væg 245x150 cm. fjernelse af gamle gulve i hall og soveværelse, nedrivning af garderobe samt nye skydedøre og metallindretning (meget enkel uden garderobevægge). Kan det være rimeligt med 142 arbejdstimer, 68000 kr inden rotfradrag. Håber at nogen vil svare =)
nedrivning af del af vægge (ikke bærende) 245x100, 245x150, 245x150 og opbygning af væg 245x150 cm. fjernelse af gamle gulve i hall og soveværelse, nedrivning af garderobe samt nye skydedøre og metallindretning (meget enkel uden garderobevægge). Kan det være rimeligt med 142 arbejdstimer, 68000 kr inden rotfradrag. Håber at nogen vil svare =)
Medlem
· Stockholms Län
· 702 indlæg
Det er jo en hel del arbejde gjort. Har der været elektriker og rørmokker involveret også?
Nu er det svært at forstå præcis, hvad de har gjort ud fra din beskrivelse, så dette er, hvordan jeg (som ikke er håndværker) ville have anslået arbejdet.
Nedrivning af to gulve og bortskaffelse 8h
Gulvlægning 1 dag/rum x 3 rum =24h
Tapetsering af 2 vægge og maling og spartling af 10 vægge. 3 dage = 24h
Nedrivning af 3 vægge og bortskaffelse af materiale 16h
Opbygning af regelvæg med gips 8h
Nedrivning af garderobe 2h
Ny (fast) garderobe med skydedøre og indretning 16h (inkl. bortskaffelse af materiale og tilføjelse af skydedøre)
Lister til 3 rum (gulv, loft, vinduer, døre) 3 dage 24h
Grand total:
122h*500SEK=61000SEK
Nu er det svært at forstå præcis, hvad de har gjort ud fra din beskrivelse, så dette er, hvordan jeg (som ikke er håndværker) ville have anslået arbejdet.
Nedrivning af to gulve og bortskaffelse 8h
Nedrivning af 3 vægge og bortskaffelse af materiale 16h
Ny (fast) garderobe med skydedøre og indretning 16h (inkl. bortskaffelse af materiale og tilføjelse af skydedøre)
Grand total:
122h*500SEK=61000SEK
Så antager du, at alt materiale er på plads fra starten, indkøbt og bragt hjem af TS?Barnrikehuset sagde:Det er jo en hel del arbejde gjort. Har der været elektriker og VVS'er involveret også?
Det er svært at forstå præcist, hvad de har gjort ud fra din beskrivelse, så dette er, hvordan jeg (som ikke er håndværker) ville have vurderet arbejdet.
Nedrivning af to gulve og bortkørsel 8h
Nedrivning af 3 vægge og bortkørsel af materialer 16h
Ny (fast) garderobe med skydedøre og indretning 16h (inkl. bortkørsel af materialer og levering af skydedøre)
Grand total:
122h*500SK=61000SK
tak for jeres svar, ingen rørmager men el fandtes i væggen, elektrikerens regning er ikke med i disse 142 timer, den betalte jeg separat. Materialets indkøb og medfragt er indregnet i disse timer. de har det meste af materialet i deres lokal.
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Medlem
· Stockholms Län
· 702 indlæg
Den gulvlisten er løsnet (sen bort med gulv og på med nyt) og sen trykket tilbage ville jeg tro. Sømmene ser ikke engang ud til at være hamret ind.
Spørgsmålet er, hvor meget man egentligt sparer på at gøre det tidsmæssigt. Jeg har fjernet lister i et rum en gang, og det var ikke let at få det hele til at passe bagefter (noget kortere tid end at lave nye, men meget grimmere).
En anbefaling er ikke at bruge færdigmalede næste gang (synes det ligner sådan nogle). Det bliver meget pænere at male selv.
Så ikke særlig pænt, men på højde med det gamle (lidt mere slidt bare) på listesiden. Det kan nok gøres pænt med sømdriver, spartelmasse, latexfuge og så pletmaling med S0502Y-farve. Forslagsvis en lille kvartsliste også mellem gulv og gulvlist.
Hvad er sjovt med dørkarmen?
Min tidsvurdering inkluderede ikke så meget materialehentning, men en del (ingen eksakt videnskab dette).
Men jeg vurderer, at timerne ikke er helt urimelige i hvert fald. Håndværkere er DYRT, prøver at gøre så meget som muligt selv i dag (desuden forstår man, hvorfor man tager visse genveje, selvom der er stor forskel på håndværkernes genveje og ens egne, da alle er egoistiske...).
Spørgsmålet er, hvor meget man egentligt sparer på at gøre det tidsmæssigt. Jeg har fjernet lister i et rum en gang, og det var ikke let at få det hele til at passe bagefter (noget kortere tid end at lave nye, men meget grimmere).
En anbefaling er ikke at bruge færdigmalede næste gang (synes det ligner sådan nogle). Det bliver meget pænere at male selv.
Så ikke særlig pænt, men på højde med det gamle (lidt mere slidt bare) på listesiden. Det kan nok gøres pænt med sømdriver, spartelmasse, latexfuge og så pletmaling med S0502Y-farve. Forslagsvis en lille kvartsliste også mellem gulv og gulvlist.
Hvad er sjovt med dørkarmen?
Min tidsvurdering inkluderede ikke så meget materialehentning, men en del (ingen eksakt videnskab dette).
Men jeg vurderer, at timerne ikke er helt urimelige i hvert fald. Håndværkere er DYRT, prøver at gøre så meget som muligt selv i dag (desuden forstår man, hvorfor man tager visse genveje, selvom der er stor forskel på håndværkernes genveje og ens egne, da alle er egoistiske...).
Senest redigeret:
Præcis, det ser for elendigt ud. Listen er gammel og ser både sømmet og limet ud. Sømmet er sikkert gammelt og måske bare bøjet ind på bagsiden. Stikker som sagt ud på forsiden! Ser også sjusket limet ud.
Spartlingen ser jo også ud til at være under al kritik, et hul i spartelmassen midt i hjørnet. Så ser det ud som tapet, der stopper lige før hjørnet fra begge sider.
Nej, for mig er det ikke godkendt. Lav om, gør det rigtigt siger jeg.
OBS: Baseret på den "lille" info billedet og beskrivelsen giver.
Spartlingen ser jo også ud til at være under al kritik, et hul i spartelmassen midt i hjørnet. Så ser det ud som tapet, der stopper lige før hjørnet fra begge sider.
Nej, for mig er det ikke godkendt. Lav om, gør det rigtigt siger jeg.
OBS: Baseret på den "lille" info billedet og beskrivelsen giver.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Kan man få et billede fra længere afstand? Det ser ud som om gulvet ligger mod karmen og ikke under, desuden synes jeg, at metalisten sidder mærkeligt
Mellemlisten er gammel, den lille korte ser ny ud, den lange er svært at sige. Det ser ud som om der sidder en tapet på "mellemväggen" som de ikke har spartlet kanterne på, uden det ser bare ud til at være malet.