Hej, mine vindueskarme stikker ud nogle millimeter hist og her i forhold til gipsvæggen omkring. Hvor tilgivende er foderet mod sådan noget? Og hvis jeg har brug for at høvle dem lidt ned, findes der så et slags værktøj til at tegne med, som ligger fladere mod væggen end en blyant? Eller et trick? Det er ligesom ikke muligt at skære lige, fordi karm/indre væg ikke er lige, så karmen skal være lidt forskellig dybde på forskellige steder (millimeters forskelle).

• Hånd holder blyant mod vindueskarmens inderside, med vaterpas i baggrunden, viser forskellen mellem karm og væg for justering.
Klyv en blyant og sæt et tyndt stykke tape, så den blottede stift ikke smitter af.

N
En snedkerblyant som er spidset langsmal burde vel fungere.

Men du behøver vel en lige kant at fæstne foderet imod så det bliver vel ikke så godt hvis du høvler ned lidt her og der eller misforstår jeg?

N Niq sagde:
En tømrerpensel som er spidset lang og smal burde vel fungere.

Men du behøver vel en lige kant at fæstne foringen imod, så det bliver vel ikke så godt, hvis du høvler lidt her og der, eller misforstår jeg?
Haha nej, du misforstår ikke, men det er et jxla herke, fordi væggen er alt andet end lige, så ubegribeligt hvordan det skal gå, uanset hvad jeg gør nu...

N
Når jeg renoverede et gammelt hus, satte jeg listerne mod væggen og tegnede en streg, der fulgte kanten. Derefter lagde jeg en lige lineal over, så jeg fik en lige linje at save efter og fastgøre listerne i.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.