Hej! Nyindflyttet i 30'ernes hus. Ved husets kortside er der lavet en tilbygning, og den gamle ydervæg findes indendørs. Vi vil gerne fjerne denne.
Huset har en brudt tagkonstruktion, og spær hviler på husets langside. Vi har revet gulvet op på loftsetagen, og etageadskillelsen i denne halvdel af huset hviler også på husets langside.
Er husets kortside stadig at betragte som bærende konstruktion - selvom hverken etageadskillelse eller tagkonstruktion hviler på kortvæggen? I så fald betyder det jo, at jeg skal tage en konstruktør ind, søge byggetilladelse og have kontrolansvarlig - en procedure, der koster penge, men først og fremmest tager tid (4 måneders sagsbehandling lige nu).
Bør jeg - hvis den ikke betragtes som bærende konstruktion - alligevel afveksle væggen?