Hej!
Jeg er ny på forummet, har lige flyttet til en villa med min sambo og har en overvejelse ang. hvordan man finder ud af, om en væg er bærende?
Det er en væg mellem en garage og et depotrum.
Garagen er forbundet med villaen, og begge er bygget i 1979.
Der er også en dør mellem garagen og depotet.
Det er den indkredsede væg, som jeg overvejer at fjerne
Udsigt forfra
Rent spontant føles det som om, at det bare er at rive
Måske er der nogen, der kan hjælpe mig med dette?
Kan arrangere rigtige billeder, hvis det ønskes, disse er taget fra husets tegning
Den væg er med største sandsynlighed ikke bærende, men kun opstillet for at adskille lageret fra garagen. Bærende vægge går normalt på tværs af tagspærrernes retning og bærer midten af tagspærrernes underrammer.
Men er det virkelig velovervejet at rive den væg?
Er det ikke godt at adskille lagerdelen fra garagen? Hvis I river den ned, mister I jo en væg at stille hylder op mod, til alle de små og store ting, der skal opbevares et sted. Et råd: Lav ikke for mange drastiske ændringer, før I har "boet jer ind" et stykke tid!
Vi står i valget og kvalet om, hvordan vi skal gøre.
Jeg er godt klar over, at det kan være rart at have væggen, ville mest finde ud af, om det er muligt at fjerne væggen, før man planlægger alt for meget!!
Tak selv Jimmie, og held og lykke med det nye hus!
Jeg har et lignende arrangement selv, men det som kaldes förråd på din tegning kalder jeg snickarbod. Der skal jeg dyrke min hobby, at bygge flaskeskibe. Skål
Mit garage + værksted er i øvrigt 9 x 4,5 meter.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.