Jeg har et stort fyrrum i kælderen (beton) hvor jeg vil opsætte stolper og lave vægge, dels for at afskærme fra VP, dels for at få vægge der er mere egnede til et værksted/snedkeri. Mit spørgsmål er; Er det nok med en enkelt OSB-plade på stolperne, eller har jeg brug for to lag (det skal kunne holde til hylder og en masse ting)? Kan det være bedre fra et brandsikkerhedssynspunkt at bruge gips over OSB'en? OK, det blev til to spørgsmål.
Køb 15mm Plywood i stedet. Gips er jo selvfølgelig bedre fra et brandsynspunkt, men findes sådanne krav? Skal du arbejde med fx Heta arbeten i værkstedet?
Køb 15mm krydsfiner i stedet. Gips er jo selvfølgelig bedre brandmæssigt, men er der sådan nogle krav? Skal du arbejde med fx varme arbejder i værkstedet?
10mm er for tyndt, mener du? Har allerede købt OSB-plader, men kunne jo godt køre dobbelt. De tungeste ting kommer nok til at stå på/under bænkene, men jeg har tænkt mig at have de fleste af værktøjerne på væggen. Der bliver nok ikke nogen varme arbejder, og jeg undgår gerne gips. Tak for svaret.
Man klarer sig ret langt med osb plader. Hvis du skal sætte op et hyldesystem som elfa, har de en belastningstabel et sted på hjemmesiden, man kan hænge op betydeligt mere, end man tror:-. Jeg vil alligevel gerne slå et slag for gips udenpå, hvis man maler det i en lys farve, bliver det betydeligt mere hyggeligt og lysere, plus lidt lettere at rengøre, hvis du skal snedkerere der. Har gjort det samme i min garage/værksted.
Kommer blive finemang. Hvis du skal hænge skittunge ting på væggen, foreslår jeg, at det er vigtigere at tænke over, hvordan pladereglarne er fastgjort i loftet og væggen, end hvilken forstærkningsplade du bruger.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.