T
Hvis jeg skulle køre med spårad spånskiva og et lag gulvgips, ville det være nok, eller er der brug for to lag gips? Har tænkt mig at kortla cc 300mm.

Hvad skal du have for overfladebehandling?

T
Klinker store fliser 600x600mm ca 1cm tykke

Lim s48 gips det holder med et lag

Volumenvægten for EPS beton er 480 kg/m3. Det er godt nok lidt sammenlignet med almindelig beton, som ligger på 2300 kg/m3, men ikke ubetydeligt. Flydespartel har en volumenvægt på 2200 kg/m3 i frisk tilstand. Klinker har samme volumenvægt som beton. En 1 cm tyk plade vejer altså 23 kg/m2. Summer alle vægtene per kvadratmeter med de aktuelle tykkelser og se, hvad du kommer frem til. Tilføj dertil en nyttelast på 200 kg/m2.

T
Jeg går nok med et lag gips. Ardex s48 er dog ret dyrt. Er der nogen, der ved, om der findes et billigere alternativ?

Senest redigeret:
Har aldrig brugt noget andet, har aldrig haft en reklamation indtil videre heller...

Men der findes sikkert næsten lige så gode kopier

T
Tror nu at jeg har besluttet, hvordan jeg skal gribe det an:
Jeg kortlar cc 300mm med 45x70mm, skruvlimmer 22mm sporet spånplade.
Fæster et lag gulvgips med Bostik Rep & Fix (i stedet for ardex s48). Derefter på med klinkerne.
Ingen indvendinger mod dette, forenklinger/fejl i mit oplæg?

Jeg takker meget for alles hjælpsomme svar, og for at I har taget jer tid til at hjælpe mig!

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Bliver nok godt. Hvis du har ekstra plads, øg reglarna på højden

T TechChad sagde:
Tror nu at jeg har besluttet, hvordan jeg skal gå til værks:
Jeg kortlar cc 300mm med 45x70mm, skrue-limer 22mm sporet spånplade.
Fæster et lag gulvgips med Bostik Rep & Fix (i stedet for ardex s48). Så på med klinkerne.
Ingen indvendinger mod dette, forenklinger/fejl i mit oplæg?

Jeg takker rigtig meget for alles hjælpsomme svar og for, at I har taget jer tid til at hjælpe mig!
Kiilto har en beskrivelse, hvor man bruger deres flydefix i stedet, betydeligt billigere end Bostik.
http://www.kiilto.se/files/attachme...uren_golvvarme_i_sparskiva_pa_trabjalklag.pdf

T
Ja, men man skal vel også have deres fixbinder? 5liter fixbinder til 20kg giver vel ca 5kvm?

T TechChad sagde:
Ja, men man må vel også have deres fixbinder? 5liter fixbinder til 20kg giver vel ca 5kvm?
Missede det, skal du bruge varmefordelingsplader? det behøves vel hvis man lægger slangen i sporet gulvspån?

T
Ja, varmeplader skal jeg køre med, skrue dem og vaske med t-sprit

T TechChad sagde:
Jag kortlar cc 300mm med 45x70mm
Observera att kortlingar inte alls øger bjælkelagets bæreformåen. Det kan hjælpe til at mindske effekten af punktlaster og øge bjælkelagets stivhed.

• Synes
Lars48
  • Laddar…
T
J justusandersson sagde:
Observer venligst, at kortling ikke forøger bjælkelagets bæreevne. Det kan hjælpe med at reducere effekten af punktlaster og øge bjælkelagets stivhed.
Nej, men ifølge fx linken Peter2400 linkede til, så er det okay med 600cc. At jeg kortler er fordi jeg skal øge stivheden, samt forsøge at få gulvet i niveau så meget som muligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.