28,599 læst ·
33 svar
29k læst
33 svar
EPS Beton på træbjælkelag, tykkelse?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Volumenvægten for EPS beton er 480 kg/m3. Det er godt nok lidt sammenlignet med almindelig beton, som ligger på 2300 kg/m3, men ikke ubetydeligt. Flydespartel har en volumenvægt på 2200 kg/m3 i frisk tilstand. Klinker har samme volumenvægt som beton. En 1 cm tyk plade vejer altså 23 kg/m2. Summer alle vægtene per kvadratmeter med de aktuelle tykkelser og se, hvad du kommer frem til. Tilføj dertil en nyttelast på 200 kg/m2.
Tror nu at jeg har besluttet, hvordan jeg skal gribe det an:
Jeg kortlar cc 300mm med 45x70mm, skruvlimmer 22mm sporet spånplade.
Fæster et lag gulvgips med Bostik Rep & Fix (i stedet for ardex s48). Derefter på med klinkerne.
Ingen indvendinger mod dette, forenklinger/fejl i mit oplæg?
Jeg takker meget for alles hjælpsomme svar, og for at I har taget jer tid til at hjælpe mig!
Jeg kortlar cc 300mm med 45x70mm, skruvlimmer 22mm sporet spånplade.
Fæster et lag gulvgips med Bostik Rep & Fix (i stedet for ardex s48). Derefter på med klinkerne.
Jeg takker meget for alles hjælpsomme svar, og for at I har taget jer tid til at hjælpe mig!
Altvidende
· Västra Götaland
· 11 966 indlæg
Bliver nok godt. Hvis du har ekstra plads, øg reglarna på højden
Kiilto har en beskrivelse, hvor man bruger deres flydefix i stedet, betydeligt billigere end Bostik.T TechChad sagde:Tror nu at jeg har besluttet, hvordan jeg skal gå til værks:
Jeg kortlar cc 300mm med 45x70mm, skrue-limer 22mm sporet spånplade.
Fæster et lag gulvgips med Bostik Rep & Fix (i stedet for ardex s48). Så på med klinkerne.
Jeg takker rigtig meget for alles hjælpsomme svar og for, at I har taget jer tid til at hjælpe mig!
http://www.kiilto.se/files/attachme...uren_golvvarme_i_sparskiva_pa_trabjalklag.pdf
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Nej, men ifølge fx linken Peter2400 linkede til, så er det okay med 600cc. At jeg kortler er fordi jeg skal øge stivheden, samt forsøge at få gulvet i niveau så meget som muligt.J justusandersson sagde: