Om nogle uger får jeg nogle fyre ud, som skal pumpe EPS-beton på 60 m2. Tanken var først at fordele EPS-beton på hele området, flydespartle og derefter bygge indvendige vægge.
Dog får jeg et problem, hvis jeg gør det på denne måde. Et af rummene skal være badeværelse, og her skal jeg have mindre EPS-beton for at kunne lave fald senere.
Hvis man bygger de indvendige vægge, før EPS-betonen, vil de stå direkte på betondækket (uisoleret mod kælderen) dog vil det blive betydeligt lettere med EPS-betonen (forskellige niveauer på hver side af væggen).

Jeg vil helst gerne have EPS-en ud uden "kuldebroer", så er der en anden måde at gøre dette på?
F.eks. lægge celleplast, hvor de indvendige vægge skal stå, ud med EPS-betonen. Lade celleplasten blive eller alternativt rive celleplasten op og fylde igen med EPS-beton?

Får forkaste idéen med celleplast. Kommer ikke rundt problemet, får samme problem med flydespartling og celleplasten vil jeg i så fald have under flydespartlingen. Så nu er der følgende tilbage:
* Regle op med stålsken eller stålregler direkte på betondækket. Behøver i så fald at sætte plader inden epscementen.
* Mure en række med Leca tættest på betondækket. Efter støbning bygger jeg indervæggen som normalt på leca-stammen.
Den største årsag til, at jeg tøver med at regle direkte på betondækket, er at det ikke er jævnt samt at der ligger stålbjælker, der stikker op ca. 3 cm. Hvad tror I?

Men det er vel ikke noget problem, hvis det er kælder, så er det jo nogenlunde varmt der, i hvert fald plusgrader.
Regel op væggen hvor du skal have den, læg noget, fx plast, 10mm celleplast eller osb, så epsen ikke løber i væggen og kør på bare

nino nino sagde:
Men det er vel ingen problemer, hvis det er kælder, så er det jo nogenlunde varmt der, i hvert fald plusgrader. Regn væggen op, hvor du skal have den, læg noget, f.eks. plastik, 10mm celleplast eller osb, så eps'en ikke løber i væggen og kør bare på
Problemet med at regne en væg op ser du på vedhæftet billede. Størstedelen af indervæggen skal gå på tværs af stålbjælkerne, en stålskinne vil kun hvile på stålbjælkerne (70-80 cm CC) men det er måske nok? Må teste, hvordan det bliver.

• Indvendigt byggeprojekt med stålbjælker på gulvet, ledninger og værktøj. Udfordringer med at opsætte en væg, der går på tværs af bjælkerne.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.