Forkert forumdel måske, venligst flyt i så fald.
Hvordan som helst, jeg ville have brug for gode billeder eller en meget udførlig beskrivelse af, hvordan jeg hurtigt bygger en indgangstag, da jeg åbenbart ikke har noget at skulle have sagt, hvad angår vejret...:( Der er desuden meget både på arbejde og derhjemme, så jeg har ikke tid til at sidde og finde på noget smart, når yr.no lover regn og sne den nærmeste tid.

Forudsætninger; 150 cm bredt, fladt samt vinklet ned fra huset. Bærende på siderne bliver to konsoller eller hvad man nu kalder dem, trekanter I ved. Maksimal højde fra forkant til bagkant er ca. 30 cm. Beklædning bliver nok bare pap, er bange for at det bygger for meget med lægter og tagsten? Har ikke styr på hvad det bliver for vinkel og der er jo minimumsgrænser som vel er godt at følge.

Hvad bygger jeg "konsollerne" af? Er 2"2 nok, eller skal det være kraftigere? Så er der desuden en sjov lille detalje som jeg tænkte på femtieleven gange da jeg panellede væggen om, men alligevel glemte; der er ingen regel bagved... Hvordan fastgør jeg det hele, så det sidder?
Håber på svar!

Findes jo færdige at købe, men disse er måske ikke store nok...

Der findes det sikkert, men jeg tænkte gøre et forsøg alligevel.
Ingen der har en tegning?

Aha! Præcis hvad jeg har ledt efter men ikke fundet! Tak for det!

Ola78
Værsgo, det er sjovt hvis du ikke længere behøver at tænke på, hvordan du skal gøre med skærmtaget. Dit problem med fastgørelsen, har du stående panel, så kan du se hvor du har sømmet det, og så har du en sømmelægte der bagved. Mål hvor du tænker at have overkanten, og se om du har en sømmelægte i nærheden der, og mål så hvor du skal skrue det næste hul. Sømmelægten er sømmet på en regel, så finder du dem, bliver det solidt bag panelet, og skruen holder godt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.