M
Hej! Efter fugtskade er træ i entrégulvet blevet fjernet. Nu vil jeg have klinker på gulvet med en "massiv" fornemmelse, dvs. ikke lagt på plader.

Huset bygget i '44 har betonbjælker (ret tynde) med en meget grov overflade. På bjælkerne har der ligget lægter med trægulv. Under trægulvet har der også været sand.

Min tanke er at have cirka 4-5 cm EPS-beton, 4 cm gulvafretningsmasse med armeringsnet ovenpå og så klinker ovenpå dette. Se billede.

Jeg vil gerne have tilbagemeldinger på ovenstående. Er det unødvendigt at have EPS i bunden? Jeg tænker, at det bliver lidt tungt ellers.

Håndtegnet skitse af gulvlag: fra top til bund, klinker med klæbemasse, gulvafjævningslag med armeringsnet, EPS, og betonbjælkelag.

Du siger bjælkedæk - dette er altså ikke i stueetagen? Eller misforstår jeg?

M
Det er to trapper op.
Opdatering: Overvejer at droppe EPS og bare bruge tykt med flydespartel. Betonen i underlaget er så utrolig ujævn, at den samlede tykkelse, uden fliser, ville skulle variere mellem sikkert 10 cm og 5 cm, og desuden hælder oversiden ret meget. Og mange store sten som ballast, der stikker op. Og med "ret tynde" betonplader mener jeg vel 13 cm armeret beton, men det er svært at sige præcist, da oversiden er så ujævn.

Det første billede viser kanten på et lag med flydespartel, der er 1-3 cm tykt afhængigt af stedet (det er en gang med eneste indgang, så vi er nødt til at gøre det i etaper..

Betonggulv med en kant af flydende spartelmasse, varierende tykkelse 1-3 cm, ved siden af et ujævnt sandet underlag. Stigende spor af sko synlige.

En målestok viser tykkelsen af flydespartel på 1-3 cm i en ujævn betonoverflade med synlig træbjælke og rør.

Rør ved væg med ujævn beton og målestok til tykkelsen af flydespartel. Hallrenovering med skrå gulv og ujævnt betondæk.

• En hånd måler tykkelsen på flydespartel på en ujævn betonoverflade med et målebånd, omgivet af byggemateriale og værktøj.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.