Hej,

Jeg skal male huset om i dagene og har brug for at skifte nogle vindskeder, der er dårlige.
Det er Enkelfaspanel i størrelsen 22x120. Jeg skar en bid af den eksisterende panel af og tog med til butik, desværre opdagede jeg, at det ikke stemte overens til 100%, målene 22x120 stemmer, men delen som stikker ind under eksisterende bræt er længere, hvilket ændrer den skæve vinkel på brættet.
Jeg vil kun udskifte de få brædder, der er dårlige og derfor vil jeg have, at de matcher op mod eksisterende.

Hvor kan jeg finde den rigtige model?
Jeg har set på Bauhaus, Byggmax, K-rauta, Hornbach havde desværre intet hjemme overhovedet.
Alle jeg har tjekket er forkerte.

Tværsnit af enkelfaspanel 22x120 mm med målangivelser for længde og tykkelse, placeret på et par jeans.

Er der noget sted i Göteborgområdet, der har et større udvalg?
Gerne hvidgrundet, men intet krav.

Her kan I se et eksempel på, hvad der findes i butik:
Diagram af brædder med rillet, høvlet og finsavet overflade, dimensioner og vinkel specifikationer.

Tjek med Högsbo trä, Kungälvs trä eller Sörreds trä (samme kæde alle tre) de plejer at have lignende ting.

Du behøver vel bare at fjerne 4 mm på not og fjer på et bræt, så løser resten sig selv?

Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Du behøver vel bare at fjerne 4 mm på noten på et bræt, så løser de andre sig af sig selv?
Desværre ikke, i betragtning af at alle målene er ændret, så bliver vinklen anderledes (den som er 54 grader i mit andet eksempel). Dette ses tydeligt, når du møder et tidligere bræt med en anden vinkel.

G gusvo085 sagde:
Kolla med Högsbo trä, kungälvs trä eller Sörreds trä (samma kedja alla tre) de brukar ha liknande saker.
Tak! Skal gøre et forsøg der!

G gusvo085 sagde:
Tjek med Högsbo trä, kungälvs trä eller Sörreds trä (samme kæde alle tre), de plejer at have lignende ting.
Var der præcis nu, og desværre er det samme der, de har kun en model, og det er ikke den jeg har.
Hans idé var at købe almindelig falsad panel og fræse vinklen man har brug for.
Tror desværre heller ikke det går, for den falsade panel har for "store" falsar.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.