Hej,

i vores villa har de sparet på el installation. F.eks. i hallen er der kun én (1) kontakt. Nu vil jeg gerne lave om, og i så fald med nogle radiostyrede kontakter, som "intelligent hus". Men jeg kan ikke lide udvendige el installationer. Jeg vil gerne tilføje en ekstra dåse på nogle steder. Problemet er, at jeg ikke har nogen idé om, hvordan jeg kunne gøre dette. At bore hul er jo enkelt, men hvordan får man dåsen til at sidde fast?

Ulrich

Findes "renoveringsdåser". Ved ikke hvad de hedder på rigtig, men du finder dem endda på Citygross.
Det er dåser, som man monterer udefra i borede hul ved siden af fx en anden dåse for at koble dem sammen.

Hvad skal de ekstra afbrydere styre? Det er ikke bare sådan, at du kan montere dobbelt- eller trippelafbrydere i den eksisterende dåse og i stedet forsøge at udgå fra loftdåsen?

Jeg skal alligevel installere et radiostyret system. På nogle steder har jeg allerede en dobbelt afbryder og har brug for fire. Jeg skal bare installere afbrydere, lampen tændes/slukkes med radio.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.