Jeg har et væghængt toilet, hvor cisternen og dens stålramme er indbygget i en indkaklet "kasse" af vådrumsplader. Denne kasse har et trælåg, der i øjeblikket bare ligger løst ovenpå. Flisekanten øverst mod trælåget er ikke tilrettet for at være pæn, det er lidt ujævnt og sådan. Tanken har været at der skal trækkes en stribe silikone der, men jeg tænker, det kan være godt at kunne fjerne trælåget, så jeg vil ikke have, at det sidder fast i silikonen, kun hviler på silikonekanten.

Jeg forestiller mig så, at jeg sætter noget på trælågets underside, som silikonen ikke hæfter mod, fx noget tape i passende materiale, trækker silikonen på, lader den hærde og så løfter låget af. Fjerner tapen og lægger trælåget tilbage. Eventuelt lægger jeg en afstandsholder imellem trælåget og de vådrumsplader, det hviler på, inden jeg påfører silikonen, så låget virkelig har kontakt med silikonen, når jeg lægger det tilbage.

Findes der noget godt materiale at bruge, som silikone ikke hæfter på? Måske noget plast? Eller som sagt tape?

• Vægmonteret toiletskjuler med trædæksel, en buet fliseoverflade og gråt håndklæde ovenpå.
H
Gladpack

• Synes
Sprudlande og 1 anden
  • Laddar…
H Hjulbent sagde:
Gladpack
Lidt tricky at få glat måske, men det ordner sig måske, når man presser silikonen ud.

H
Kommer an på, hvordan du lægger det ud, det går at strække det, så det bliver glat, stædighed er godt, så går det. måske to der arbejder, gladpack har en evne til at klistre sammen

Hvis det er Polyeten (PE) man skal have, så burde det fungere også med udklippede stykker fra en almindelig sort affaldssæk, måske?

• Synes
Hjulbent
  • Laddar…
Det måske virker med en vokset overflade?

Beskyttelsespapiret på dobbeltklæbende tape er der ikke meget, der hænger fast på.

Fug "som vanligt"; lad det hærde og skær derefter dækslet løs med et barberblad.

• Synes
sinuslinus og 3 andre
  • Laddar…
N Nils82 sagde:
Fug "som vanligt"; lad hærde og skær derefter dækslet løs med et barberblad.
Skære? Det kommer jeg nok ikke til at få til pænt...

Fastgør låget. Skær løs den dag det er nødvendigt.

• Synes
Nils82
  • Laddar…
Opvaskemiddel

Lidt gammel tråd, men en anden måske finder den. Jeg lærte lige, at silikon ikke hæfter på almindelig brun kartontape (i mit tilfælde havde det været godt, hvis det gjorde det)

• Synes
Prosit
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.