3,752 læst ·
11 svar
4k læst
11 svar
Egnet tyndt materiale, som silikone IKKE klæber på?
Jeg har et væghængt toilet, hvor cisternen og dens stålramme er indbygget i en indkaklet "kasse" af vådrumsplader. Denne kasse har et trælåg, der i øjeblikket bare ligger løst ovenpå. Flisekanten øverst mod trælåget er ikke tilrettet for at være pæn, det er lidt ujævnt og sådan. Tanken har været at der skal trækkes en stribe silikone der, men jeg tænker, det kan være godt at kunne fjerne trælåget, så jeg vil ikke have, at det sidder fast i silikonen, kun hviler på silikonekanten.
Jeg forestiller mig så, at jeg sætter noget på trælågets underside, som silikonen ikke hæfter mod, fx noget tape i passende materiale, trækker silikonen på, lader den hærde og så løfter låget af. Fjerner tapen og lægger trælåget tilbage. Eventuelt lægger jeg en afstandsholder imellem trælåget og de vådrumsplader, det hviler på, inden jeg påfører silikonen, så låget virkelig har kontakt med silikonen, når jeg lægger det tilbage.
Findes der noget godt materiale at bruge, som silikone ikke hæfter på? Måske noget plast? Eller som sagt tape?
Jeg forestiller mig så, at jeg sætter noget på trælågets underside, som silikonen ikke hæfter mod, fx noget tape i passende materiale, trækker silikonen på, lader den hærde og så løfter låget af. Fjerner tapen og lægger trælåget tilbage. Eventuelt lægger jeg en afstandsholder imellem trælåget og de vådrumsplader, det hviler på, inden jeg påfører silikonen, så låget virkelig har kontakt med silikonen, når jeg lægger det tilbage.
Findes der noget godt materiale at bruge, som silikone ikke hæfter på? Måske noget plast? Eller som sagt tape?
Opvaskemiddel
Klik her for at svare