Hej!

Som I kan læse i beskrivelsen, så er dørkarmen altså 15 mm dybere end væggen, den skal sidde i. Jeg skal sætte en yderdør ind i en indervæg, som fører fra bryggerset til garagen, og jeg tænkte at sætte karmen, så den flugter med indervæggen i bryggerset, men så stikker den ud 15 mm på garagesiden. Er der nogen standardløsninger på dette problem, eller bruger man måske en klakliste?

På garagesiden er væggene allerede på plads, der er kun åbnet et hul til døren. Inde har jeg fjernet vægpladerne rundt om døråbningen (den var tidligere lukket til), men resten af vægpladerne sidder tilbage.

Jeg har søgt og fundet en masse om, hvordan man gør, hvis karmen er grundere end væggen, men fandt ikke noget om det modsatte. Jeg tænkte, om nogle har en standardløsning på dette problem, før jeg opfinder hjulet igen :)

Taknemmelig for svar!

Eftersom du skrev i den anden tråd, at du havde spån på væggene, så bliver det jo godt, når du sætter gips udenpå spånet.

Mjo, men jeg havde ikke tænkt mig at sætte gips, kun armeringstapet med papirstrimler på samlingerne. Årsagen er, at jeg har et element på samme væg, og så blev det ret besværligt i betragtning af, at væggen flytter sig ud i forhold til rørerne, der kommer op ca 3 cm fra væggen (gips + gulvsokler kommer nok ud for langt).

Man må lave en omvendt foring. Dvs. snige på væggen med 15mm og derefter foder på det.
Beregn hvor foringen skal sidde på væggen afhængigt af hvor bredt foder du har tænkt dig at bruge.

Klyv ned karmen, hvis du har mulighed,
ellers er det bare at gøre noget af de andre forslag.

Det lyder godt! 15mm planhyvlet og så foder, det burde fungere, tak!

Der findes noget, der hedder klakfoder, som jeg har brugt i lignende situationer. Jeg tror, at det findes med 15 mm fals, hvis jeg ikke husker forkert.

Tak for alle tips! Jeg skal sætte spånpladen fast og derefter måle karmen ind, skal også se om jeg kan finde en klædning med den rette fals, det ser ud til at være den enkle løsning, hvis målene passer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.