42,509 læst ·
15 svar
43k læst
15 svar
Døråbning uden dør, hvordan gøre med foder ?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 indlæg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2,911 indlæg
Overvejer, hvordan jeg skal løse dette på en pæn måde. Problemet er, at foret ikke passer på den ene side, og jeg vil ikke gøre hullet mindre. Det jeg tænker på er at sætte foring på den ene side og afslutte mod væggen på overliggeren, men det ser jo lidt mærkeligt ud. Alternativ to er at lade fodpanelet fortsætte gennem døråbningen, men så har jeg andre problemer. For eksempel at der er forskellige paneler i de to rum, samt at væggen på den ene side vil blive en udfordring at få glat og pæn.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 indlæg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2,911 indlæg
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
På den højre side af åbningen ifølge fotografierne har du valgt at lade dæklisterne gå ned til gulvet og lade fodlisten tilslutte til denne. Det ser pænt ud. Hvad jeg kan se på billederne, ligger dæklisterne udenpå gipsen. Hvis det passer, kræves ingen ekstra liste eller indfatning. På venstre side lader du indfatningen gå ned til gulvet og tilslutter med fodlisten på samme måde.
Man kan gøre som Hallerudsbo viser med sit billede, lade dæklisterne stikke uden for væggen en smule og undlade indfatningen, men det kræver, at væggen tilslutter til dæklisterne på en pæn måde. Man kan også sætte en klods nederst i hjørnet, der er lidt bredere end indfatning og fodlisten, som disse tilslutter til. Det er praktisk, når indfatning og fodliste har forskellig tykkelse.
Man kan gøre som Hallerudsbo viser med sit billede, lade dæklisterne stikke uden for væggen en smule og undlade indfatningen, men det kræver, at væggen tilslutter til dæklisterne på en pæn måde. Man kan også sætte en klods nederst i hjørnet, der er lidt bredere end indfatning og fodlisten, som disse tilslutter til. Det er praktisk, når indfatning og fodliste har forskellig tykkelse.