P
Overvejer, hvordan jeg skal løse dette på en pæn måde. Problemet er, at foret ikke passer på den ene side, og jeg vil ikke gøre hullet mindre. Det jeg tænker på er at sætte foring på den ene side og afslutte mod væggen på overliggeren, men det ser jo lidt mærkeligt ud. Alternativ to er at lade fodpanelet fortsætte gennem døråbningen, men så har jeg andre problemer. For eksempel at der er forskellige paneler i de to rum, samt at væggen på den ene side vil blive en udfordring at få glat og pæn.

• Trædørkarm ved siden af en væg med forskellig sokkelhøjde og trægulve, viser udfordringen med at tilpasse indenfor en døråbning.
  • Væghjørne med gipsplader, træbeklædt gulv og udsyn til døråbning. Montering af lister og fodpaneler diskuteres.
  • Døråbning med træramme, delvist beklædt værelse, trægulv, hvid dør til højre, udfordring med fodlister og vægfinish.
  • Døråbning under renovering med gulvlampe i lys vægmalet rum; hvide paneler og en støvsuger i baggrunden.
Ingen foder overhovedet, spartle igen og male.

• Synes
kapi
  • Laddar…
P
Hvordan skal jeg så afslutte fodlisten på en pæn måde? Ser det ikke mærkeligt ud, hvis den går hele vejen ud?

H
Får undskylde skidtet og sprækken på billedet, da dette er lidt midlertidigt.
Lagde ikke nogen kærlighed i hallen.
Men du kan se, hvordan man kan gøre.

• Væg med mursten og to indrammede billeder ved siden af en hvid dørkarm i en hal. Se springet mellem karmen og muren.
  • Udsigt af en delvist færdig entre med en sprække mellem væggene, beskidte gulve og murstensvæg, illustrerer en midlertidig løsning.
P
H Hallerudsbo sagde:
Får undskylde snavset og sprækken på billedet, da dette er lidt midlertidigt.
Lagde ikke nogen kærlighed i entréen.
Men du kan se, hvordan man kan gøre.
Ok men i dit tilfælde dækkes gulvsokkelen jo af smyglister. Hos mig ville det se ud noget i den her stil.

• En smygbræt ved en væg står på et trægulv, med håndskrift på brættet.
H
Få bredere sålbænk

P
Ja det ville jo være en variant. Lige meget udhæng på hver side som soklens tykkelse. Bliver nok i mdf i sådanne tilfælde.

Bliver jo godt at spartle mod også.

H
Jeg plejer at køre med blød fugemasse mod.

På den højre side af åbningen ifølge fotografierne har du valgt at lade dæklisterne gå ned til gulvet og lade fodlisten tilslutte til denne. Det ser pænt ud. Hvad jeg kan se på billederne, ligger dæklisterne udenpå gipsen. Hvis det passer, kræves ingen ekstra liste eller indfatning. På venstre side lader du indfatningen gå ned til gulvet og tilslutter med fodlisten på samme måde.

Man kan gøre som Hallerudsbo viser med sit billede, lade dæklisterne stikke uden for væggen en smule og undlade indfatningen, men det kræver, at væggen tilslutter til dæklisterne på en pæn måde. Man kan også sætte en klods nederst i hjørnet, der er lidt bredere end indfatning og fodlisten, som disse tilslutter til. Det er praktisk, når indfatning og fodliste har forskellig tykkelse.

• Synes
Peter_K
  • Laddar…
P
Dørkarm i træ med nymalet hvid panel mod trægulv, en del af renoveringsprojekt.
Så blev det

• Synes
Saklie og 6 andre
  • Laddar…
Flot! God detalje med gerningen!

• Synes
Forepeak6 og 1 anden
  • Laddar…
P
Mangler stadig at få ordnet gulvet. Håber jeg har dåsen tilbage fra da vi malede gulvet.

Hej @Peter_K, kunne du uploade nogle flere billeder af slutresultatet?
Tak på forhånd!
Med venlig hilsen Simon

P
Indser at jeg burde male sokler og paneler om, da gulvslibningen gik hårdt ud over dem, men her er et par billeder alligevel. Slidte hvide træfodlister i et hjørne med maling, der har brug for opfriskning efter gulvslibning. Gulv med hvide fodlister og sokler, der er ramt af slid efter gulvslibning. Malerarbejde anbefales.

• Synes
Arp32
  • Laddar…
P
Gang med lysegrå vægge, trægulv og en åbning ind til et rum med et hvidt bord og stol.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.