Er det indervæg, så er gipsmørtel nemt at bruge. Puds først, indsæt et "pusshjørne" i metal og træk af. Vent derefter, indtil mørtelen begynder at hærde lidt og glat til den ønskede struktur.
Støvsug grundigt alt løst støv væk og fugt (næsten vådt) underlaget, inden du påfører gipsmørtelen.
Støvsug grundigt alt løst støv væk og fugt (næsten vådt) underlaget, inden du påfører gipsmørtelen.
Behøver overfladen primes inden?anders07 sagde:
Hele betonvæggen er også ret ujævn, kan jeg også der bruge hopspika for at udjævne alt? Derefter gå på med lidt spartel for at rette små ujævnheder.
Nej, bare fugtes (og afstøves grundigt), ingen primer.MVJK sagde:
Det er bedst at få det glat med pusset, men hvis der ikke kommer nogen fugt, kan du påføre spartelmasse.
Tænk på, at gipsmørtel bliver meget hårdt og ikke kan slibes!
Du kan påføre gipsmørtlen ad flere omgange, men du skal lade det underste lag være "ujævnt" så det næste lag hæfter ordentligt.
Klik her for at svare
